ساخت دو شهرک ۴۰ هزار نفری در استان تهران/ افزایش ظرفیت نهضت مسکن

مدیرعامل شرکت عمران اندیشه خبر داد :

ساخت دو شهرک ۴۰ هزار نفری در استان تهران/ افزایش ظرفیت نهضت مسکن

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید اندیشه گفت: مسئولیت اجرای شهرک «اعتمادیه» در غرب و «خوارزمی» در شرق استان تهران به شرکت عمران اندیشه واگذار شده که ظرفیت هریک از آنها ۴۰ هزار نفر است و طرح نهضت ملی مسکن را در این دو شهرک اجرا می‌کنیم.

مهدی مسلم‌خانی اظهار کرد: با توجه به محدودیت زمین در شهر جدید اندیشه، تعریف طرح جدید در بخش نهضت ملی مسکن در این شهر در دستور کار نیست اما پروژه‌های مشارکتی مسکونی  و عمرانی شامل طرح های زیربنایی و روبنایی در حال احداث است که بخشی از آنها را به زودی با حضور وزیر راه و شهرسازی افتتاح و کلنگ‌زنی خواهیم کرد.

وی افزود: افتتاح ۴۰۰ واحد مسکونی مشارکتی، مدرسه، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و پیست اسکیت نوجوانان از جمله طرح هایی است که به زودی افتتاح خواهد شد.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید اندیشه تصریح کرد: از برنامه‌های کلنگ‌زنی هم باغ موزه دفاع مقدس شهر جدید اندیشه را داریم که اولین باغ موزه شهرهای جدید محسوب می‌شود. پیاده راه سلامت، یک مدرسه ۱۵ کلاسه و پارک ورزشی مسکن مهر اندیشه از دیگر پروژه هایی است که عملیات اجرایی آنها آغاز می‌شود.

مسلم‌خانی، مجموع واحدهای مسکن ملی اندیشه را ۲۵۰۰ واحد دانست و گفت: این ۲۵۰۰ واحد به صورت مشارکتی اجرا می‌شود که هم‌اکنون بیش از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی درباره نحوه واگذاری واحدها به متقاضیان اظهار کرد: سهم شرکت عمران و شرکا در پروژه ها متفاوت است. در مواردی ما ۷۰ درصد سهم داریم و در برخی دیگر ۳۰ درصد سهم ما خواهد بود. نحوه عرضه هم از هم اکنون مشخص نشده و پس از تکمیل واحدها با دستورالعمل وزارت راه و شهرسازی در این زمینه تصمیم‌گیری خواهد شد.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید با اشاره به محدودیت شهر اندیشه درخصوص افزایش ظرفیت واحدهای مسکونی گفت: در اندیشه طرح مسکونی قابل توسعه نداریم اما مسئولیت احداث چند شهرک جدید از جمله «اعتمادیه» در غرب که در نزدیکی شهریار قرار دارد و «خوارزمی» در شرق استان تهران به شرکت عمران اندیشه واگذار شده است.

مسلم‌خانی، ظرفیت هریک از شهرکهای اعتمادیه و خوارزمی را ۴۰ هزار نفر دانست و افزود: قرار است در این دو شهرک، طرح نهضت ملی مسکن را اجرا کنیم.

منبع خبر

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://eghtesadekeshvar.ir/?p=10301

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: