هشدار قرمز هواشناسی برای ۴ استان/ برف ۱متری در راه است

هشدار قرمز هواشناسی برای ۴ استان/ برف ۱متری در راه است

به گزارش اقتصاد کشور به نقل از خبرگزاری تسنیم ؛ رئیس مرکز ملی پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور از صدور هشدار سطح قرمز برای شمال‌غرب کشور خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌کنیم در این مناطق برف سنگین ببارد.

صادق ضیائیان اظهار کرد:‌ با توجه به فعالیت سامانه بارشی، سازمان هواشناسی برای جنوب غرب آذربایجان غربی، ارتفاعات شمالی آذربایجان شرقی، ارتفاعات و محورهای مواصلاتی اردبیل و شمال غربی کردستان هشدار سطح قرمز صادر کرده است.

وی ادامه داد:‌ برای این مناطق بارش برف سنگین پیش‌بینی شده است و توصیه می‌کنیم مردم از هرگونه ترددی خودداری کنند و سفرها را به زمان دیگری موکول کنند.

وی با اشاره به احتمال وقوع بهمن، افزود: بر این اساس به کوهنوردان توصیه می‌کنیم به‌هیچ‌عنوان فعالیتی نداشته باشند.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور گفت: دستگاه‌های اجرایی بایستی برای برف‌روبی آمادگی داشته باشند، احتمال قطعی برف و انسداد راه‌های روستایی به‌ویژه در مناطق سردسیر و حتی انسداد راه‌های شریانی در گردنه‌ها وجود دارد.

ضیائیان با تأکید بر این‌که روستاییان باید برای قطعی برق و انسداد جاده‌ها آمادگی داشته باشند، اضافه کرد: این احتمال وجود دارد در ارتفاعات به‌ویژه ارتفاعات جنوب غرب استان آذربایجان غربی شاهد بارش برف ۱متری باشیم.

توصیف سامانه: تشدید قابل توجه فعالیت سامانه بارشی
زمان شروع: شنبه ۱۴۰۲/۱۰/۲۳
زمان پایان: شنبه ۱۴۰۲/۱۰/۲۳
نوع مخاطره: بارش سنگین برف، مه گرفتگی، در مناطق کوهستانی کولاک برف و رخداد بهمن.
منطقه اثر: جنوب غرب آذربایجان غربی، شمال غرب کردستان، ارتفاعات اردبیل و ارتفاعات در شمال شرق آذربایجان شرقی.
اثر مخاطره: اختلال در ناوگان حمل و نقل، کاهش دید، بهمن، کولاک برف، انسداد محورهای موصلاتی به ویژه در مناطق سردسیر و اختلال در انتقال نهاده‌های انرژی از جمله برق و گاز.
توصیه: اجتناب از سفر بویژه در گردنه های برف گیر، خودداری مطلق از فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابجایی عشایر، پرهیز از فعالیت‌های عمرانی، آمادگی کامل دستگاه‌های اجرایی و امدادی، آمادگی کامل راهداری جهت برف‌روبی در مسیرها و مدیریت در انتقال نهاده‌های انرژی.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://eghtesadekeshvar.ir/?p=17862

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: