تولید مسکن باید صنعتی شود/ ساخت ساختمان‌های۲۰ طبقه در چین کمتر از یک سال

سرپرست بانک مسکن:

تولید مسکن باید صنعتی شود/ ساخت ساختمان‌های۲۰ طبقه در چین کمتر از یک سال

سرپرست بانک مسکن با تاکید بر اینکه تولید مسکن باید صنعتی شود، گفت: اکنون ساختمان‌های ۱۸ تا ۲۰ طبقه با فناوری صنعتی سازی و مصالح سبک در چین، زیر یک سال ساخته می‌شود.

«علی عسگری» امروز (دوشنبه) در همایش مسکن و ایمنی که در روز ایمنی برابر زلزله برگزار شد، اظهار کرد: باید پلتفرمی برای صنعتی سازی در حوزه ساختمان داشته باشیم و الگویی برای سایر شرکت‌ها باشیم.

وی اضافه کرد: اکنون ساختمان‌های ۱۸ تا ۲۰ طبقه با فناوری صنعتی سازی و مصالح سبک در چین، زیر یک سال ساخته می‌شود. در ایران هم نیازمند ساخت کم هزینه و کوتاه‌مدت پروژه‌ها هستیم؛ محاسبه کنید با تورم موجود ساخت ۵ ساله مسکن چقدر تمام می‌شود؟

سرپرست بانک مسکن گفت: تولید مسکن باید صنعتی شود و این هدف باید در بانک مسکن و شرکت‌های زیرمجموعه دنبال شود.

عسکری افزود: تجربه فعالیتم در حوزه‌های مختلف اقتصادی، عمدتاً با مهندسان بود، ولی واقعیت این بود که مهندسان دنبال ارائه مواردی بودند که یاد گرفته‌اند نه اینکه چیزهای جدید ارائه دهند.

وی تصریح کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان باید ایده‌های جدید مطرح کنند. بانک مسکن به دنبال کمک گرفتن از ایده‌های جدید شرکت‌های دانش بنیان برای رفع نیازمندی‌های اقتصاد کشور خصوصاً در حوزه ساخت مسکن است.

صنعتی سازی ایمن با الگوی ایرانی- اسلامی در ساخت مسکن دنبال می‌شود

«سعید شیرزادی» مدیرعامل گروه مالی بانک مسکن امروز (دوشنبه) نیز در این همایش، اظهار داشت: ایمن سازی واحدهای مسکونی باید در اولویت باشد.

وی افزود: در چین پروژه‌های ۲۷ طبقه در مدت ۸ ماه ساخته می‌شود، چراکه صنعتی سازی ملاک است و ساخت سریع به معنای حذف ایمنی نیست.

مدیرعامل گروه مالی بانک مسکن تاکید کرد: ساخت مسکن با معماری ایرانی- اسلامی ملاک است و شعار ما در بانک مسکن صنعتی سازی ایمن با رویکرد ایرانی- اسلامی است.

منبع خبر

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://eghtesadekeshvar.ir/?p=9873

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: