فروش بلیت‌های قطار دی‌ماه آغاز شد

فروش بلیت‌های قطار دی‌ماه آغاز شد

پیش‌فروش بلیت قطارهای مسافری برای دی ماه، از امروز یکشنبه مورخ ۲۰ آذر آغاز می‌شود.

پیش‌فروش بلیت قطارهای مسافری برای همه مسیرها طی بازه زمانی یکم دی تا ۳۰ دی، از ساعت ۸ صبح روز یکشنبه مورخ ۲۰ آذر توسط فروشندگان حضوری (آژانس‌ها و دفاتر فروش) انجام می‌شود. همچنین پیش‌فروش بلیت توسط فروشندگان غیرحضوری (سایت‌های مجاز)، از ساعت ۱۴ امروز انجام خواهد شد.

شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد هموطنان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به صورت شبانه روزی با سامانه اطلاع رسانی راه آهن به شماره ۰۲۱۵۱۴۹ تماس بگیرند یا به پایگاه اینترنتی www.rai.ir مراجعه کنند.

پس از دوران پیک شیوع ویروس کرونا و با گسترش واکسیناسیون، تقاضا برای سفرهای ریلی مانند دیگر حوزه‌های حمل‌ونقل به‌صورت چشمگیری افزایش یافت و این موضوع در مواردی به کمبود بلیت قطار هم منجرشد. کارشناسان می‌گویند یکی از مشکلاتی که سبب کاهش بلیت قطار شده این است که در طول در ۱۱ سال گذشته تعداد واگن‌های مسافری از ۱۷۰۰ واگن به حدود ۱۱۰۰ واگن رسیده و این به معنی خروج حدود ۶۰۰ واگن با وجود اضافه شدن واگن‌ها در سال‌های اخیر بوده است.

از سوی دیگر به دلیل نوع فرهنگ مردم ظرفیت‌ واگن‌های موجود نیز کاهش پیدا کرده و واگن‌های شش تخته به چهارتخته تغییر کرده‌اند.  هرچند اگر همین تعداد ناوگان می‌توانست در روز ۱۵۰۰ کیلومتر سیر انجام دهد بهره‌وری افزایش و هزینه‌های سیر کاهش پیدا می‌کرد.  البته به گفته مسئولان راه و شهرسازیف ممکن است در یک تاریخ خاصی و با افزایش پیک مسافرت‌ها، تقاضای بلیت زیاد باشد و کمبود ایجاد شود، اما به‌صورت کلی کمبود بلیت وجود ندارد.

منبع خبر

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://eghtesadekeshvar.ir/?p=9637

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: