تامین منابع مالی از مباحث اصلی صنعت برق در ناترازی اقتصادی است

تامین منابع مالی از مباحث اصلی صنعت برق در ناترازی اقتصادی است

به گزارش اقتصاد کشور به نقل از  خبرگزاری مهر به نقل از وزارت نیرو، معاون هماهنگی مالی و امور مجامع شرکت توانیر، تامین منابع مالی را از مباحث اصلی صنعت برق در ناترازی اقتصادی عنوان کرد.

سید سعید سید علایی، استقرار نظام حاکمیت شرکتی، استقلال مالی و قابلیت افزایش بهره‌وری شرکت‌های توزیع را از مزایای سازوکار جدید اصلاح روابط مالی و گردش نقدینگی در صنعت برق عنوان کرد و گفت: این موضوع یک جراحی در نظام اقتصادی محسوب می‌شود و توانیر برای عملیاتی شدن آن در کنار شرکت‌های توزیع قرار دارد.

وی استقرار نظام منابع و مصارف در صنعت برق را از دیگر مباحث با اهمیت برشمرد و با تاکید بر لزوم تبعیت مصارف از منابع، عملکرد وصول مطالبات را هم سنگ با مباحث پیک سایی شرکت‌ها عنوان کرد و خاطرنشان کرد: مصارف باید بر اساس منابعی که ایجاد می‌شود، تعریف شود و هیچ مصارفی نباید خارج از محدوده منابع شرکت باشد.

سید علایی با تاکید بر اینکه تأمین منابع مالی از مباحث اصلی صنعت برق در ناترازی اقتصادی است، تناسب هزینه‌ها با منابع شرکت‌های برق را ضروری دانست و اداره اقتصادی شرکت‌های برق را جز وظایف ذاتی مدیران عامل شرکت‌های زیرمجموعه عنوان کرد.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://eghtesadekeshvar.ir/?p=20292

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: