کمکهای دولتی چین برای ترغیب زوجین به فرزندآوری

سفیر ایران در چین:

کمکهای دولتی چین برای ترغیب زوجین به فرزندآوری

قانونگذاران ملی چین به طور رسمی سیاست سه فرزندی را در ماه اوت تایید کردند که یک تغییر سیاست مهم در رسیدگی به بحران جمعیتی این کشور است

چین برای ترغیب زوجین به فرزندآوری کمک هزینه دولتی در نظر گرفته است.

به گزارش ایسنا، قانونگذاران ملی چین به طور رسمی سیاست سه فرزندی را در ماه اوت تایید کردند که یک تغییر سیاست مهم در رسیدگی به بحران جمعیتی این کشور است.

قانون اصلاح‌شده جمعیت و تنظیم خانواده به زوج‌های چینی اجازه می‌دهد سه فرزند داشته باشند چرا که به دلیل هزینه‌های زندگی، زوجین به داشتن فرزندان بیشتر تمایلی ندارند.

رسانه های داخلی چین اعلام کردند: مناطقی از جمله پکن، سیچوان و جیانگ شی اقدامات حمایتی را در نظر گرفته اند که بر افزایش مرخصی به زوج ها مانند ارائه مرخصی والدین، تمدید مرخصی زایمان و مرخصی ازدواج و افزایش مرخصی پدر تاکید دارد.

مسئول کمیسیون ملی بهداشت چین با بیان اینکه دولت باید نقشی پیشرو در تامین هزینه های فرزندآوری ایفا کند، خواستار اقدامات حمایتی بیشتر در خدمات مهد کودک، یارانه های فرزندآوری و کاهش مالیات شد.

اصلاحیه قانون جمعیت و تنظیم خانواده به زوجین اجازه می دهد تا سه فرزند داشته باشند و اقدامات حمایتی را پیش بینی کرده است. همچنین اقدامات محدودکننده مربوطه از جمله جریمه زوج‌هایی که قانون را نقض کرده و خواهان تعداد فرزند بیشتری بوده اند، لغو شد.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://eghtesadekeshvar.ir/?p=2258

دکتر اسماعیل کریمیان

دکتر اسماعیل کریمیان

کارشناس مرکز روابط عمومی واموربین الملل سازمان برنامه وبودجه کشور معاون مرکز روابط عمومی ، اطلاع رسانی و امور بین الملل وزارت کشور معاون اجرایی شورای توسعه و امنیت پایدار شرق و غرب کشور عضو انجمن متخصصان روابط عمومی ایران

اخبار مرتبط:

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: