برای تحقق رشد اقتصادی ۸ درصد تکلیف داریم

رئیس سازمان برنامه و بودجه:

برای تحقق رشد اقتصادی ۸ درصد تکلیف داریم

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: پنج سال آینده سال‌های مهمی پیش روی سازمان برنامه است و تکلیف داریم رشد اقتصادی ۸ درصد را محقق کنیم.

داوود منظور در نشست هم‌اندیشی هیات رییسه سازمان برنامه و بودجه با روسای سازمان در استان‌ها اظهار کرد: خوشبختانه در سال ۱۴۰۰ شاهد خروج اقتصاد کشور از رکود بودیم که سال ۱۴۰۱ رشد اقتصادی به ۴ درصد رسید و امسال باید آن را به ۸ درصد نزدیک کنیم.

وی افزود: پنج سال آینده که برنامه هفتم توسعه اجرا می‌شود سال‌های مهمی پیش روی سازمان برنامه و بودجه است و تکلیف داریم رشد اقتصادی ۸ درصد را محقق کنیم.

منظور تصریح کرد: فضای بین المللی به نفع کشور در حال تغییر است و ان شاالله این روند را در خدمت پیشرفت کشور می‌آوریم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه بیان کرد: پیشرفت کشور در همه سطوح به سازمان برنامه و بودجه مربوط است. مسائل معیشتی مردم، موضوع دارو و درمان، اقتصاد دیجیتال، اقتصاد دریا محور و توسعه کریدور برای ما اهمیت دارد.

وی یادآور شد: سهم اقتصاد دریا از تولید ناخالص داخلی ۲ درصد است که باید به سه برابر این رقم برسد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه ما رشد و پیشرفت استان‌ها را کنترل خواهیم کرد گفت: هر یک از استانها ناتوان هستند بدانند ما نسبت به این موضوع واکنش نشان می‌دهیم.

منظور با اشاره به رشد میانگین ۰.۷ درصدی اقتصاد کشور در سالهای گذشته خاطرنشان کرد: اگر در گذشته رشد پایینی داشته ایم این گناه به گردن سازمان برنامه و زیرمجموعه سازمان در تمام استان‌ها بوده است.

وی تاکید کرد: وظیفه ما امیدآفرینی در جامعه است و حق نداریم مردم را نگران کنیم باید در گفتار و البته در رفتار در مردم ایجاد امید کنیم. به طور مثال مشکل تامین دارو یا موضوع خرید تضمینی گندم قابل حل است و باید به مردم این پیام را بدهیم که انشاءالله این مشکلات به زودی حل می‌شود.

منبع خبر

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://eghtesadekeshvar.ir/?p=11191

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: