پیشخوان رصد منابع آب کشور رونمایی شد

پیشخوان رصد منابع آب کشور رونمایی شد

پیشخوان رصد منابع آب کشور صبح امروز (شنبه ۲۴ تیرماه) با هدف جمع آوری اطلاعات به‌روز منابع آبی کشور از جمله میزان بارش‌ها و وضعیت منابع آبی کشور با حضور وزیر نیرو افتتاح شد.

پیشخوان رصد منابع آب با اطلاعات به‌روز منابع آبی از جمله میزان بارش، پیش‌بینی بارش، موجودی سدها و… رونمایی شد تا در اختیار متخصصان و مدیران آب کشور قرار بگیرد.

این پیشخوان اطلاعات به‌روز منابع زیرزمینی را در اختیار مدیران قرار می‌دهد تا با برنامه‌ریزی دقیق نسبت به منابع، تصمیم‌گیری کنند.

«فیروز قاسم‌زاده» سخنگوی صنعت آب در مراسم رونمایی از این پیشخوان، گفت: برای بخش آب کشور هر روز داده‌های زیادی تولیدمی شود که استفاده از آنها برای تصمیم‌گیری‌های درست و صحیح نیازمند ابزار مناسبی است.

وی ادامه داد: پیشخوان رصد منابع آب این ابزار مناسب است که با تجزیه‌وتحلیل داده‌ها اطلاعات به‌روز و دقیقی در اختیار مدیران بخش آب کشور قرار می‌دهد.

سخنگوی صنعت آب با بیان اینکه پیش‌تر چندین سامانه اطلاع‌رسانی در باره منابع آب کشور ایجاد شده بود خاطرنشان کرد: پیشخوان رصد منابع آب همه اطلاعات این سامانه‌ها را جمع‌آوری کرده و به‌روز می‌کند و با تحلیل‌های دقیق کار مدیریت منابع آب را ساده‌تر می‌کند.

دور سوم آماربرداری منابع آبی کشور به پایان رسید

قاسم‌زاده از به پایان رسیدن دور سوم آماربرداری منابع آبی کشور خبر داد و گفت: اطلاعات به‌دست‌آمده در پیشخوان رصد منابع آب قرار داده می‌شود تا مدیران بخش آب از آن استفاده کنند.

وی ویژگی پیشخوان رصد منابع آب را استفاده از نخبگان مدیریت منابع آب ایران در آن برشمرد و بیان کرد: کار آماربرداری منابع آبی حدود ۶ سال به طول انجامیده است؛ اما عمده آن در دولت سیزدهم محقق شد.

منبع خبر

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://eghtesadekeshvar.ir/?p=11332

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: