پروازهای برنامه‌ای بین ایران و عربستان در آینده نزدیک برقرار می‌شود

پروازهای برنامه‌ای بین ایران و عربستان در آینده نزدیک برقرار می‌شود

به گزارش اقتصاد کشور به نقل از  خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس،  رئیس سازمان هواپیمایی کشوری از برقراری پروازهای برنامه‌ای بین ایران و عربستان در آینده نزدیک خبر داد و گفت: پروازهای حج عمره به زودی توسط دو شرکت هواپیمایی داخلی آغاز خواهد شد.

« محمد محمدی‌بخش»، سه شنبه(۲۱ آذر ماه) در نشست خبری گفت: صنعت هوایی کشور ۴ راهبرد برای توسعه ناوگان فراهم‌ کرده است و باید این راهبردها و دستاوردها در جایی مثل نمیاشگاه هوایی عرضه شود.
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری افزود: برای مطرح کردن و ارائه دستاوردهای فناورانه، پیشرفت‌ها در حوزه پهپادها، توسعه ناوگان هوایی و ارتباط مستمر صنعت، دانش‌بنیان‌ها و مراکز آموزش عالی، برگزاری نمایشگاه‌های هوایی ضرورت دارد.
محمدی‌بخش گفت: در این راستا با برنامه‌ریزی برای برگزاری نمایشگاه صنعت هوایی، از شرکت‌های خارجی و بین‌المللی برای حضور در نمایشگاه دعوت رسمی کرده‌ایم.
وی در پاسخ به سوال فارس مبنی بر حضور شرکت‌های دانش‌بنیان در نمایشگاه صنعت هوایی، گفت: ۲۰۰۰ قطعه مربوط به صنعت هوایی توسط دانش بنیان‌های داخلی طراحی و ۳۰۰ هزار قطعه تولید شده است و این شرکت‌ها در نمایشگاه حضور دارند.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری ادامه داد: نخستین نمایشگاه صنعت هوایی پیام روزهای ۱۶ تا ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ در محل فرودگاه پیام برگزاری خواهد شد.
محمدی‌بخش گفت: در هر نمایشگاه هوایی از نیروهای مسلح برای مانورهای هوایی دعوت می‌شود که در این‌باره مکاتبات با ستاد کل نیروهای مسلح انجام‌ شده است.
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در پاسخ به سؤال دیگر خبرنگار فارس در مورد محدودیت‌های پروازی در ایام برگزاری نمایشگاه در فرودگاه پیام، گفت: حتما محدودیت‌های ترافیکی در مهرآباد و فرودگاه حضرت امام داریم‌ و اطلاع‌رسانی می‌شود.
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: برگزاری این نمایشگاه‌های هوایی، پیامی برای دنیا است که اعلام کنیم صنعت هوایی کشور با وجود تحریم‌های ناجوانمردانه، با تکیه بر متخصصان و توان داخل و ارتباط مستمر با دانشگاه‌ها و شرکتهای دانش‌بنیان نه تنها زمینگیر نشد بلکه روز به روز گسترده‌تر و توسعه‌یافته‌تر است.

 جزئیات عرضه یارانه سوخت به ناوگان هوایی 
وی گفت: از وقتی آزادسازی نرخ بلیت هواپیما در سال ۹۴ مطرح شد حذف یارانه سوخت هواپیما هم مورد توجه قرار گرفت الان هم در حال بررسی است.
وی توضیح داد: باید توجه کنیم که در بخش غیرنظامی، سوخت هوایی غیریارانه‌ای در اختیار ناوگان باری، شرکت‌های هواپیمایی خارجی، شرکت‌های هلیکوپتری، سوخت آزاد مصرف می‌کنند و فقط شرکت‌های داخلی سوخت لیتری ۶۰۰ تومان مصرف می‌کنند که تنها مزیت رقابتی شرکت‌های داخلی با شرکت‌های خارجی همین موضوع است..
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: اگر امروز با رعایت قیمت تعیین شده توسط ستاد تنظیم بازار حرکت کنیم، این نرخ سوخت مورد تایید ما است اما اگر ناوگان تجاری داخلی از قیمت‌گذاری دستوری خارج شود، باید قیمت سوخت هم متعادل و توسط کمیسیون اقتصادی ابلاغ شود.
وی اضافه کرد: ما نرخ حساسیت هزینه بلیت هواپیما به قیمت سوخت را مشخص و به تصمیم‌گیران نظام ارائه کرده‌ایم.

* برقراری پروازهای برنامه‌ای بین ایران و عربستان
معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: در اجلاس آی کن ایکائو، بیش از ۱۰۰ کشور دنیا در سطح وزارت هوانوردی و سازمان هواپیمایی شرکت کردند، در این مراسم ما با ۲۰ کشور دنیا در حاشیه اجلاس جلسات متعدد با نمایندگان اروپا و آمریکای لاتین برگزار و دغدغه تامین سوخت را با طرفین مطرح کردیم.
وی تاکید کرد: الان در ایران هیچ مقصد پروازی نداریم که با طرف مقابل تفاهم‌نامه نداشته باشیم.
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری اظهار کرد: با وزیر هوانوردی عربستان و رییس سازمان هواپیمایی این کشور، توافقنامه دو طرفه در حوزه هوانوردی منعقد شد؛ با توجه به درخواست از سوی ایران برای شروع پروازهای حج عمره، مذاکراتی با عربستان انجام شد و در گام اول شرکت‌های هما و معراج این پروازها را به زودی انجام خواهند داد، برای گام‌های بعدی هم برای افزایش پروازهای عمره، تمتع و برنامه‌ای (تجاری) توافقاتی شد.
*افزایش ناوگان هوایی و تعداد نشست و برخاست‌ها در دولت سیزدهم
محمدی‌بخش گفت: از ابتدای دولت تاکنون تعداد نشست و برخاست‌های ناوگان افزایش یافته است.

وی افزود: تا پایان آذر تعداد ناوگانی که عملیاتی و وارد ناوگان می‌شود اعلام رسمی خواهد شد که چه تعداد صندلی به ناوگان هوایی کشور اضافه می‌شود.

* ۱۳۴ فروند هواپیمای زمین‌گیر داریم

وی اضافه کرد: ۱۳۴ فروند هواپیما داریم که بیش از ۲ سال زمین‌گیر است که باید تامین قطعه کنیم،
هواپیماهایی که از ۲ سال به بالا زمین‌گیر بوده‌اند با تلاش شرکت‌ها به چرخه پروازی بر‌می‌گردد.
وی با اشاره به تحریم صنعت حمل و نقل هوایی اضافه کرد: دشمن اجازه حمل کوچک‌ترین قطعات هواپیما به ما نمی‌دهد و درواقه بالاتر از تحریم، حتی می‌توان گفت در شرایط جنگی هستیم.

* پروازهای فرودگاه پیام به مشهد، اهواز و کیش برقرار می‌شود
در ادامه این نشست، قنبرپور، مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی و مدیرعامل فرودگاه بین‌المللی پیام، گفت: در این نمایشگاه با هدف آموزش به عموم مردم و به روز رسانی استانداردهای صنعت، برنامه‌های مختلفی در بخش دانشجویی و دانش‌آموزی داریم.

وی اضافه کرد: ۸ موسسه آموزش خلبانی و ۵۰ پرونده سبک و فوق سبک در فرودگاه پیام فعال است و امکان پرواز هواپیماهای سنگین و سبک در فرودگاه پیام برقرار است.

قنبرپور اظهار داشت: پروازهای مسافری از سال ۹۸ در فرودگاه پیام مجوز گرفت، تاکنون ۵۵۰ پرواز مسافری ۳۳ هزار نفر مسافر را در ۴ سال اخیر در پیام جابه‌جا کرده است.
پروازهای نجف و اربعین هم برقرار کردیم، .الان هم پرواز هفتگی به نجف داریم.
پروازهای فرودگاه پیام به فرودگاه مشهد، فرودگاه اهواز و فرودگاه کیش هم اضافه خواهد شد.
وی گفت: روکش باند فرودگاه پیام در هفته گذشته تغییر کرد.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://eghtesadekeshvar.ir/?p=16419

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: