کاهش ۱۰۳۲۰ واحدی شاخص بورس تهران

کاهش ۱۰۳۲۰ واحدی شاخص بورس تهران

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با کاهش ۱۰ هزار و ۳۲۰ واحد همراه شد.

به گزارش اقتصاد کشور به نقل از  خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، بورس اوراق بهادار تهران امروز در یک روند رو به کاهش قرار گرفت، به گونه‌ای که شاخص کل بورس با کاهش ۱۰ هزار و ۳۲۰ واحد به رقم ۲ میلیون و ۲۱ هزار و ۸۹۱ واحد همراه شد.

همچنین شاخص هموزن با کاهش ۴ هزا رو ۲۴۷ واحد به رقم ۶۸۵ هزار و ۸۹۹ واحد رسید. ارزش بازار در بورس تهران به بیش از ۷ میلیون و ۲۲ هزار میلیارد تومان رسید.

معامله‌گران امروز بیش از ۶.۱ میلیارد سهام و اوراق مالی در قالب ۳۰۷ هزار فقره معامله و به ارزش ۴ هزار و ۲۳۹ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

همه شاخص‌های بورس امروز قرمز شدند اما میزان کاهش‌ها زیر یک درصد بوده است. شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ارزش امروز ۰.۴۸ درصد کاهش یافتند. این دو شاخص با معیار هموزن ۰.۵۹ درصد افت کردند.

شاخص آزاد شناور ۰.۵۴ درصد کاهش یافت، شاخص بازار اول بورس ۰.۷۱ درصد افت کرد و شاخص بازار دوم بورس ۰.۲۲ درصد کاهش یافت.

امروز نماد بانک ملت، بیشترین اثر افزایشی در شاخص بورس را داشته و نمادهای پالایش نفت بندرعباس، پالایش نفت اصفهان، ایران‌خودرو، فولاد خوزستان، گل‌گهر و ملی‌مس بیشترین اثر کاهشی در شاخص بورس را از خود به جای گذاشتند.

به گزارش اقتصاد کشور به نقل از  فارس، در فرابورس ایران هم شاخص کل امروز با ۱۶۰ واحد کاهش به رقم ۲۴ هزار و ۸۷۰ واحد رسید.

ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک میلیون و ۳۸۱ هزار میلیارد تومان شد. ارزش بازار پایه فرابورس ۴۳۱ هزار میلیارد تومان رسید.

معامله‌گران امروز در فرابورس بیش از ۴.۷ میلیارد سهام و اوراق مالی در قالب ۱۵۶ هزار فقره معامله و به ارزش ۲۲۲ هزار میلیارد تومان داد و ستد کردند.

البته لازم به یادآوری است طبق روال دوشنبه‌ها امروز ۲.۴ میلیارد اوراق بدهی دولت در قالب ۳۳۳ نوبت معامله و به ارزش ۲۲۰ هزار میلیارد تومان بین شبکه بانکی داد و ستد شد که ارقام آن در فرابورس درج می‌شود.

امروز همه شاخص‌های فرابورس قرمز شدند بگونه‌ای که شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ارزشی ۰.۶۶ درصد کاهش یافتند و این دو شاخص با معیار هموزن ۱.۰۷ درصد کاهش یافتند.

شاخص بازار اول فرابورس ۱.۰۳ درصد کاهش یافت و شاخص بازار دوم فرابورس ۰.۵۳ درصد افت کرد. امروز نمادهای فولاد هرمزگان، پتروشیمی تندگویان، پتروشیمی زاگرس، آریا ساسول،‌ایران‌خودرو دیزل، پالایش نفت لاوان و مدیریت انرژی امیدتابان هور بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را از خود به جای گذاشتند.

به گزارش اقتصاد کشور به نقل از  فارس، با توجه به ریزش بازار و ارزنده بودن سهام بنیادی به گفته اکثر کارشناسان زمان خرید سهام ارزنده و بنیادی است، اما به شرط اینکه اولاً خرید از محل پس‌انداز و در یک چشم‌انداز بلندمدت دو سه ساله باشد و ثانیاً قبل از خرید مطالعه و تحلیل از بازار و مشورت با افراد کاردان و خبره صورت گیرد، چون ریسک و نوسان جزء ذاتی بازار است و نمی‌توان بازار بدون ریسک در بورس و فرابورس را تصور کرد.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://eghtesadekeshvar.ir/?p=14113

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: