پیش‌فروش بلیت قطار تهران – کربلا از یکشنبه/ قیمت از ۹۶۰ تا یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان

پیش‌فروش بلیت قطار تهران – کربلا از یکشنبه/ قیمت از ۹۶۰ تا یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان

مدیرعامل شرکت راه آهن با بیان اینکه پیش‌فروش بلیت قطارهای تهران – کربلا از روز یکشنبه آغاز می‌شود، گفت: قیمت این قطارها از ۹۶۰ هزار تا یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان پیش‌بینی شده است.

میعاد صالحی امروز در نشست خبری با اشاره به راه‌اندازی قطار تهران – کربلا گفت: قطار تهران کربلا ۲۸ ساعت مدت سیر دارد و پیش از این هیچ امکاناتی نداشته است، اما با تعامل صورت‌گرفته مسئولان کشور عراق امکانات و زیرساخت‌ها فراهم شد و از هفته آینده این قطار ترکیبی از تهران به شلمچه که با قطار چهار ستاره طی می‌کنند و سپس مسافران پیاده شده و ۳۰ کیلومتر با اتوبوس طی می‌کنند تا بصره و از بصره مجدد سوار قطار می‌شوند.

وی گفت: زمان طی مسیر این قطار ۱۸ ساعت در خاک ایران خواهد بود. مدت ۲ ساعت برای تشریفات گذرنامه زمان لازم است سپس ۳۰ کیلومتر را زوار با اتوبوس تا بصره سیر می‌کنند، بعد از آن به مدت هشت ساعت در قطار بصره تا کربلا خواهند بود.

پیش‌فروش قطارهای اربعین از یکشنبه

مدیرعامل راه‌آهن با بیان اینکه پیش‌فروش بلیت قطارهای اربعین و قطارهای تهران – کربلا از روز یکشنبه ساعت ۱۰ صبح به صورت اینترنتی آغاز می‌شود، گفت: شرکت راه‌آهن از ابتدای ماه صفر تا ۲۵ ماه صفر که ایام اربعین است خدمت‌رسانی به زائران را انجام می‌دهد. راه‌آهن سال گذشته تلاش کرد با افزایش تعداد صندلی و قطارهای فوق‌العاده و ثابت نگه داشتن قیمت بلیت اقدام خوبی انجام دهد، امسال نیز چه در راه‌آهن و چه در شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی در بخش خصوصی حداکثر رفاه برای زائران فراهم می‌کنیم.

صالحی خاطرنشان کرد: هر قطار با توجه به محدودیت نوع قطار در بصره  ۳۵۰ نفر ظرفیت دارد اما برای ظرفیت قطارهای داخلی تهران -خرمشهر و تهران شلمچه با توجه به آن که قطارهای فوق‌العاده در نظر گرفته شده بیش از ۶۰۰ هزار نفر ظرفیت ایجاد شده است.

قیمت بلیت قطارها از ۹۶۰ تا یک میلیون و چهارصد هزار تومان

وی درباره قیمت بلیت قطار ایران-کربلا گفت: باتوجه به تنوع واگن‌ها در مسیر بصره تا کربلا، قیمت قطار تهران-کربلا با احتساب واگن اتوبوسی در خاک عراق، ۹۶۰ هزار تومان خواهد بود. برای واگن‌های اتوبوسی وی‌آی‌پی در بخش عراق، قیمت کل مسیر یک‌میلیون و ۱۰۰ هزار تومان خواهد بود. برای مسیر تهران-کربلا با قطار چهار تخته در خاک عراق، قیمت کل یک‌میلیون و ۴۰۰ هزار تومان پیش‌بینی شده است.

مدیرعامل راه‌آهنافزود: قیمت بلیت قطار چهار تخته چهارستاره از تهران به خرمشهر ۳۹۰ هزار تومان است که کمتر از نصف قیمت بلیت اتوبوس تهران-خرمشهر است. قطارهای اتوبوسی و شش‌تخته نیز کمتر خواهد بود. زواری که در ایستگاه راه‌آهن خرمشهر باشند از آنجا تا نقطه صفر مرزی در شلمچه ۲۴ ساعته به صورت رایگان جابه‌جا می‌کنیم.

صالحی اضافه کرد: طی تفاهم با طرف عراقی این قطار در طول سال ادامه فعالیت دارد، برای شروع هفته‌ای یک قطار خواهیم داشت و بعد از اربعین هفته‌ای دو قطار تهران-کربلا خواهیم داشت. حرکت این قطار از تهران پس از ایام اربعین روزهای سه‌شنبه و شنبه خواهد بود و برگشت از عراق نیز روزهای سه‌شنبه و شنبه است.

افزایش ظرفیت قطارها برای اربعین

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: قطارهای فوق العاده برای ایام اربعین درنظر گرفته‌ایم، در هفته‌های منتهی به اربعین افزایش دو برابری قطارها در مسیر تهران-خرمشهر خواهیم داشت و در هفته منتهی به اربعین با افزایش سه برابری قطارها، به زوار خدمت‌رسانی کنیم.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن بیان کرد: برای شهرهای دیگر که تقاضا داشته‌اند قطارهای فوق‌العاده مستقیم می‌گذاریم. از زاهدان کرمان و یزد به‌طور مستقیم به مقصد خرمشهر قطار فوق‌العاده گذاشته‌ایم. همچینن از شهر ساری به مقصد کرمانشاه برای اولین بار قطار مستقیم گذاشته‌ایم. از مبدا مشهد به مقصد کرمانشاه و مشهد به خرمشهر نیر ظرفیت قطارها را دوبرابر کرده‌ایم.

وی افزود: بلیت دیگر قطارهای فوق‌العاده اربعین نیز یک‌شنبه هفته آینده به صورت اینترنتی عرضه می‌شود و امکان افزایش ناوگان برای اربعین نیز داریم.

منبع خبر

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://eghtesadekeshvar.ir/?p=11601

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: