سفرهای دریایی خارجی، منتظر سوخت یارانه‌ای

سفرهای دریایی خارجی، منتظر سوخت یارانه‌ای

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه بخش خصوصی برای اجرای سفرهای دریایی خارجی اعلام آمادگی کرده است، گفت: توافقی در هیات وزیران برای ارائه تسهیلات سوخت به‌صورت یارانه‌ای انجام شد که وزارت نفت و شرکت پخش باید به تعهداتشان در این زمینه عمل کنند.

مجید علی نازی درباره شناورهای مسافری بیان کرد: در بحث نوسازی ناوگان هدفمان ایمن‌سازی و بالا بردن ایمنی مسافران داخلی و خارجی و بحث رفاهی مسافران است. در همین خصوص برای بازسازی تاکنون به ۴۰ فروند از شناورهای مسافری بندر شهید حقانی تسهیلات کم‌بهره و بدون بهره ارائه دادیم.

وی ادامه داد: همچنین برای نوسازی و ساخت شناور مسافری در کشور، همچنین شناور رو-رو مسافری (شناورهایی که هم مسافر و هم بار و کامیون و خودرو مسافری حمل می‌کنند) تسهیلات ارائه می‌دهیم. این تسهیلات با زمان تنفس و بهره‌برداری و ساخت است. امسال به هرکس که متقاضی بوده این تسهیلات را اعطا کردیم. در بازسازی شناور ۴۰ مالک جلو آمدند که به آنها پرداخت شده است.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی درباره شناورهای سفرهای خارجی گفت: برای سفر خارجی به کشورهای دیگر تنها جایی که جلو آمده و کار می‌کند، ‌ یک شرکت کشتیرانی است، اما هنوز نتوانستیم برای بخش خصوصی تمایل زیادی ایجاد کنیم. البته تمام تسهیلات را از سوی سازمان بنادر و دریانوردی ارائه دادیم و حتی تسهیلاتی در حوزه تعمیرات شناورها ارائه دادیم.

علی‌نازی با بیان اینکه بخش خصوصی برای سفرهای خارجی اعلام آمادگی کرده است، ‌ گفت: این شرکت اعلام کرده بود که شناورهایش برای تردد در آب‌های آزاد استانداردهای بین‌المللی دارد و ما تسهیلات زیادی برایشان قائل شدیم. اما ۸۰ درصد مصرف سوخت یک شناور باید به صورت یارانه‌ای به شناورهای مسافری تردد خارجی در وهله اول پرداخت شود.

وی ادامه داد: از این رو یک توافق در هیات وزیران برای ارائه تسهیلات سوخت به‌ صورت یارانه‌ای انجام شد که وزارت نفت و شرکت پخش باید به تعهداتشان در این زمینه عمل کنند.  اما سازمان بنادر تمامی تعهداتش را عمل کرده و همین الان هم روی دستورالعمل‌هایی که بتوانیم تسهیلات ویژه‌تری پرداخت کنیم هم برنامه‌ریزی می‌کنیم.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی در پاسخ به اینکه با اعطای سوخت یارانه‌ای آیا مشکل شناورهای بخش خصوصی برای سفرهای خارجی حل می‌شود؟ گفت: مسلما تمایل خوبی خواهند داشت؛ چون سوخت یارانه‌ای لیتری ۳۰۰ تومان است. بیشترین هزینه یک شناور هم سوخت است. البته ما نمی‌توانیم به‌ صورت دستوری به وزارت نفت برای سوخت یارانه‌ای امر کنیم، اما به‌صورت رایزنی و نامه‌نگاری این موضوع پیگیری می‌شود.

منبع خبر

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://eghtesadekeshvar.ir/?p=11744

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: