برنامه های مدیرعامل وبشهر در سال ۱۴۰۳

برنامه های مدیرعامل وبشهر در سال ۱۴۰۳

به گزارش اقتصاد کشور به نقل از  بیدنا، بهروز مرادی در گفتگوی اختصاصی به مناسبت فرارسیدن  سال نو با اشاره به عملکرد شرکت وبشهر در سال ۱۴۰۲ به تشریح برنامه های این شرکت در سال ۱۴۰۳ پرداخت و گفت: سال ۱۴۰۲ سال مالی فراتر از انتظار برای وبشهر و شرکت های زیر مجموعه بود و مسیر درست برای رسیدن به اهداف به خوبی شناسایی شد.

وی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۲ تولید در همه بخش ها خوب و قابل قبول بوده است تصریح کرد: با کنترل هزینه های مازاد، ساماندهی نیروی انسانی، تشکیل کارگروه های مورد نیاز، حل بخشی از مشکلات مالی شرکت های زیر مجموعه، تدوین استراتژی صادراتی و حل پرونده های حقوقی سنواتی، وبشهر در مسیر بسیار درستی قرار گرفت که حرکت در این مسیر در سال پیش رو نیز استمرار خواهد داشت.

مرادی افزود: بر اساس فرمایشی که مقام معظم رهبری در مورد افزایش تولید داشتند تمرکز و پایبندی ویژه ای برای افزایش تولید در شرکت های تولیدی صورت گرفت و رشد تولید در همه شرکت های تولیدی موفقیت آمیز بود.

وی در مورد عملکرد مالی شرکت های زیر مجموعه در سال ۱۴۰۲ گفت: با بهره‌گیری از استراتژی‌های نوآورانه در تولید و فروش از مجموع ۲۵ شرکت زیانده در سال مالی ۱۴۰۱ تمامی شرکت های زیر مجموعه در پایان سال مالی ۱۴۰۲ به سوددهی رسیدند.

مدیرعامل وبشهر تصریح کرد: از جمله اقدامات بسیار مفید در سال ۱۴۰۲ افزایش سرمایه ۱۰۰۰ میلیارد تومانی شرکت بود که سرمایه فعلی را از ۱۵۰۰ میلیارد تومان به ۲۵۰۰ میلیارد تومان رساند.در واقع افزایش سرمایه منجر به اصلاح ساختار مالی شرکت شده و با ایجاد ظرفیت های مالی جدید ورود به بازارهای مالی  را تسهیل و موجب حل مشکل نقدینگی خواهد شد.

مرادی در ادامه در خصوص رویکردهای اصلی شرکت در سال ۱۴۰۳ گفت: تولید توامان با تجارت استراتژی سال مالی جدید است و از توانایی مجموعه بهشهر در حوزه واردات استفاد بهینه ای خواهد شد.

مدیرعامل وبشهر  با بیان اینکه  برنامه های موثری در زمینه واردات تدوین شده است افزود: با وجود تجارب ارزشمند در شرکت سرآمد صنایع بهشهر و استراتژی جدید وبشهر مبنی بر پیوند تولید و تجارت روند سوددهی شرکت ها متحول خواهد شد.

مرادی رکورد شکنی در تولید و فروش را از اهداف سال مالی جدید ارزیابی کرد و گفت: در تولید و فروش چه در بخش تناژ و چه در بخش ریالی جهش مطلوبی پیش بینی می کنم. فروش سال مالی ۲۰۲۳ حدود ۲۳ هزار میلیارد تومان بوده که این عدد با رشد ۶۵ درصدی به ۳۸ هزار میلیارد تومان در سال ۱۴۰۳ خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت توسعه صنایع بهشهر با بیان اینکه پیش بینی می کنیم رشد ۶۵ درصدی در تولید خواهیم داشت تصریح کرد: افزایش درآمدی امسال متکی بر تولید خواهد بود به طوری شرکت پاکسان باید ۱۴۰ هزار تن محصول تولید کند. تولید پاکسان در سال ۲۰۲۳ حدود۹۵ هزار تن بوده است.

مرادی در مورد طرح های توسعه ای شرکت های زیر مجموعه وبشهر نیز گفت: از احداث خط جدید سولفوناسیون و نوسازی راکتور برای تولید محصولات صنعتی در شرکت پاکسان حمایت لازم صورت خواهد گرفت. خط تولید خوراک دام و طیور شرکت صنعتی بهپاک که به طور آزمایشی راه اندازی شده است فعال خواهد شد، طرح های توسعه ای مارگارین برای تولید روغن های خاص با جدیت دنبال می شود و پالایشگاه غلات زرین ذرت در حال احداث است.

وی افزود: در شرایطی هستیم که در بیشتر کسب و کارها استراتژی بقا حرف اول را می زند، اما استراتژی ما در بهشهر استراتژی رونق و جهش است.

مدیرعامل وبشهر درمورد بودجه سال مالی ۱۴۰۳(۲۰۲۴) گفت: در جلسات مشترک با یک وفاق و همدلی مضاعف در ستاد وبشهر و شرکت های تابعه، بودجه شرکت ها با نگاه کاملا کارشناسی نهایی و به تصویب رسید.

مرادی حل مشکلات حقوقی سنوات گذشته را از اولویت های سال جدید دانست و گفت: در بحث حقوقی اقدامات بسیار خوبی انجام شده به طوری که اجرای حکم مزایده زمین شرکت صنایع بسته بندی ایران، با ارزش حدود ۷۰۰ میلیارد ریال که موجب تضییع حقوق سهامداران گردیده بود، با پیگیری های تیم حقوقی وبشهر و شرکت صنایع بسته بندی ایران و با دستور رئیس محترم قوه قضاییه متوقف شد که روند پیگیری و حل و فصل پرونده های حقوقی در سال ۱۴۰۳ نیز ادامه خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت توسعه صنایع بهشهر افزود: در راستای حل مشکلات حقوقی تمامی ظرفیت ها به کار گرفته شده تا حقوق شرکت وبشهر و شرکت های گروه به طور کامل استیفاء شود.

وی درباره طرح مولد سازی دارائی ها نیز گفت: مولد سازی دارایی ها یکی از برنامه های اقتصادی مهم و اولویت دار دولت مردمی سیزدهم است و در چارچوب اجرای سیاست های دولت محترم، وبشهر و بانک ملی آمادگی واگذاری شرکت های تابعه را دارند.

مدیرعامل وبشهر افزود: ۱۷ شرکت بورسی و غیر بورسی آماده واگذاری است که آگهی مزایده ۶ شرکت منتشر شده و مابقی شرکت ها در مرحله ارزشگذاری  توسط کارشناسان کانون وکلای دادگستری قرار دارند.

مرادی با تاکید بر اینکه واگذاری شرکت ها در نهایت به نفع سهامداران حقیقی و مردم است ادامه داد: سیاست مصوب دولت خدمتگزار در واگذاری ها این است که اهلیت خریدار مقدم بر قیمت واگذاری است.

مدیرعامل شرکت توسعه صنایع بهشهر با بیان اینکه استفاده از مدیران صاحب صلاحیت بسیار حائز اهمیت است تصریح کرد: شرکت توسعه صنایع بهشهر، مدیران اجرایی متخصص، دارای سلامت اخلاقی و سلامت مالی را برای شرکت های زیر مجموعه انتخاب کرده است به طوری که بسیاری از شرکت ها با امکانات و تجهیزات قبلی رشد قابل توجهی در فروش داشته اند.

مرادی در پایان با تبریک سال نو به مردم، سهامداران و همکاران شرکت توسعه صنایع بهشهر و شرکت های تابعه گفت: در سال ۱۴۰۳ به سمت اهداف بلند مدت این شرکت عظیم حرکت خواهیم کرد.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://eghtesadekeshvar.ir/?p=19714

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: