آلمان واردات نفت روسیه را افزایش داد

آلمان واردات نفت روسیه را افزایش داد

طبق گزارش نشریه اشپیگل، آلمان به طور غیر مستقیم به واردات حجم زیادی از نفت روسیه ادامه داده است.

به گزارش اقتصاد کشور به نقل از خبرگزاری تسنیم به نقل از راشاتودی، طبق گزارش نشریه اشپیگل، آلمان به طور غیر مستقیم به واردات حجم زیادی از نفت روسیه ادامه داده است.

پس از آنکه اتحادیه اروپا تقریباً کل واردات نفت خام خود را از مسکو در اوایل دسامبر ممنوع کرد، آلمان به عنوان یک تامین کننده جایگزین به هند روی آورده است.

بر اساس این گزارش، واردات فرآورده‌های نفتی برلین از هند در ژانویه تا ژوئیه ۲۰۲۳ بیش از ۱۲ برابر شده است.

تحلیل داده‌های رسمی نشان می‌دهد که ارزش این واردات از ۳۷ میلیون یورو (۳۹ میلیون دلار) در هفت ماهه اول سال ۲۰۲۲ به ۴۸۴ میلیون دلار در مدت مشابه سال ۲۰۲۳ افزایش یافته است.

این گزارش با اشاره به اینکه دهلی نو اخیرا بخش قابل توجهی از این محصولات نفتی را از نفت خام روسیه تولید می‌کند، گفت: واردات از هند عمدتاً محصولی بوده است که برای تولید “گازوئیل یا نفت گرمایشی” استفاده می‌شود.

آلمان که در طول تاریخ بزرگترین خریدار نفت روسیه از اتحادیه اروپا بوده است، واردات از طریق خطوط لوله را در اول ژانویه متوقف کرد. این در حالی بود که آخرین معافیت‌های تحریمی اتحادیه اروپا، انتقال نفت خط لوله روسیه به این بلوک را ممکن کرده بود.

داده‌های رسمی اداره آمار آلمان موسوم به دستاتیس Destatis نشان می‌دهد که واردات نفت خام برلین از روسیه به دلیل تحریم‌ها تقریباً به طور کامل متوقف شده است.

با این حال، آمارها، نفت خام با منشأ روسیه را که به طور غیرمستقیم از تجار جهانی از طریق انتقال کشتی به کشتی خریداری شده است، محاسبه نمی کند.

به گزارش اقتصاد کشور به نقل از  اشپیگل به نقل از داده‌ها، برخی از حجم‌های نفت روسیه که توسط هند خریداری می‌شود، بعداً به شکلی سر از آلمان در می‌آورد.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://eghtesadekeshvar.ir/?p=12246

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: