پژوهشگاه انگلیسی: آلمان جایگاه چهارم اقتصادیِ جهان را به هند می‌دهد

پژوهشگاه انگلیسی: آلمان جایگاه چهارم اقتصادیِ جهان را به هند می‌دهد

به گزارش اقتصاد کشور به نقل از  گروه اقتصاد بین‌الملل فارس، بر اساس گزارش جدید مرکز تحقیقات اقتصاد و بازرگانی لندن (CEBR)، پیش‌بینی می‌شود اقتصاد آلمان در سال‌های آتی همچنان با کندی حرکت کند و  این کشور در سال ۲۰۲۷ جایگاه خود را به عنوان چهارمین اقتصاد بزرگ( بر حسب دلار اسمی) به هند واگذار خواهد کرد.

بر اساس این تحقیقات، نزول آلمان به جایگاه پنجم اقتصادهای دنیا در نتیجه وابستگی این کشور به انرژی روسیه برای به راه انداختن بخش صنعتش بوده است.

«اهمیت بخش تولید به این معناست که آلمان در سال‌های اخیر بیشتر با موانع بخش عرضه، به‌ویژه از ناحیه افزایش قیمت جهانی انرژی در سال ۲۰۲۲ مواجه بوده است. وابستگی آلمان به روسیه برای تامین انرژی این موضوع را تشدید کرده است.»

بر اساس این گزارش، مواجه با شوک قیمت انرژی سبب شد تا تورم در بزرگ‌ترین اقتصاد اتحادیه اروپا افزایش یابد. قیمت‌ها در سال ۲۰۲۳ حدود ۶.۳ درصد افزایش یافت که از افزایش ۸.۷ درصدی سال ۲۰۲۲ کمتر بود اما هنوز از متوسط قیمت‌های سال‌های اخیر بسیار بالاتر است.

«تورم بالا ناشی از کاهش قدرت خرید و در نتیجه آن کاهش فعالیت مشتریان بوده است. این امر به شدت به خدمات مصرف‌کننده آسیب زد.»

 انتظار می‌رود، تولید ناخالص داخلی این کشور در سال گذشته میلادی ۰.۴ درصد کاهش یافته باشد.

به استثنای کاهش دوره کرونا در سال ۲۰۲۰، آلمان ضعیف‌ترین عملکرد رشد از سال ۲۰۰۹ را به خود اختصاص داده است. موضوعات مربوط به عرضه و قدرت خرید پایین هر ۲ در این کاهش رشد تاثیر داشته‌اند.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://eghtesadekeshvar.ir/?p=17473

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: