برنامه‌ریزی برای ساخت ۴ هزار شناور متوسط و بزرگ مقیاس در کشور

برنامه‌ریزی برای ساخت ۴ هزار شناور متوسط و بزرگ مقیاس در کشور

به گزارش اقتصاد کشور به نقل از  پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت صمت و به نقل از روابط عمومی اداره کل صمت استان بوشهر، «محمدمهدی سالاری» مشاور وزیر صمت در امور دریایی و سرپرست دبیرخانه شورای‌عالی صنایع دریایی کشور، درحاشیه بازدید از نخستین نمایشگاه تخصصی صنایع دریایی و دریانوردی در بوشهرضمن بیان مطلب فوق گفت: در شورای عالی صنایع دریایی برنامه‌ریزی شده برای نوسازی و توسعه ناوگان دریایی کشور ظرف ۱۰ سال چهار هزار شناور متوسط و بزرگ مقیاس ساخته شود که از این مجموع ۱۵۰ فروند آن اقیانوس پیما خواهد بود.

وی با بیان اینکه ساخت این چهار هزار شناور حجم سرمایه‌گذاری و بازاری بالغ بر ۲۰ میلیارد دلار دارد که ظرفیتی ارزشمند برای صنعت شناورسازی کشور است، افزود: همچنین براساس ارزیابی انجام شده در آب‌های جنوب وشمال کشور ظرفیت تولید بیش از چهار میلیون تن پرورش ماهی در قفس وجود دارد که ساخت این قفس‌ها به تنهایی اقتصادی ۱۲ میلیارد دلاری دارد.

مشاور وزیر صمت در امور دریایی و سرپرست دبیرخانه شورای‌عالی صنایع دریایی کشور تصریح کرد: چنانچه این قفس‌ها ساخته و بهره‌برداری شود، گردش مالی آن در خام‌فروشی تولیدات حدود ۲۰ میلیارد دلار در سال است.

وی ادامه داد: در نمونه‌ای دیگر صنعت خدمات دریایی، بانکرینگ و تامین کالا برای شناورها در حوزه خلیج فارس ظرفیتی در حد ۳۰ میلیارد دلار دارد که کشورمان برای تصاحب سهم خود از این بازار باید زنجیره ارزش آن را تکمیل کند.

سالاری در ادامه خاطرنشان کرد: بیش از ۱۵ زنجبره ارزش در حوزه دریا، دریانوردی و خدمات دریایی قابل احصا است که یک نمونه بارز آن استفاده از انرژی نوین دریایی است.

وی همچنین تاکید کرد: با ابلاغ سیاست‌های کلی توسعه دریامحور از سوی رهبر معظم انقلاب باید بهره‌برداری از دریا به شکل حداکثری و با رویکرد قرارگیری در جایگاه شایسته جهانی و رتبه نخست منطقه باشیم.

مشاور وزیر صمت در امور دریایی و سرپرست دبیرخانه شورای‌عالی صنایع دریایی کشور همچنین گفت: برای اینکه در آب‌ها فعالیت و جایگاهی شایسته داشته باشیم، پیش از همه چیز ابزار نیاز است که این ابزارها باید توسط شرکت‌های دانش‌بنیان محقق شود و سپس صنعتگران تولیدات این حوزه را توسعه دهند.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://eghtesadekeshvar.ir/?p=17485

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: