اجرای طرح‌های زنجیره سبز و آبی در هرمزگان برای پایدارسازی امنیت غذایی

اجرای طرح‌های زنجیره سبز و آبی در هرمزگان برای پایدارسازی امنیت غذایی

به گزارش اقتصاد کشور به نقل از  خبرنگار اعزامی گروه اقتصادی خبرگزاری فارس، بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) با محوریت تامین امنیت غذایی در کشور از ابتدای امسال با تشکیل کارگروه تامین امنیت غذایی با محوریت اجرای طرح‌های زنجیره سبز و آبی کشور متمرکز شده است.

در این موضوع طرح های زیادی در استان‌های کشور در زمینه کشاورزی و آبزی‌پروری انجام شده که استان هرمزگان به عنوان یک استان دریایی با توجه به موقعیت استراتژیک و نزدیکی به دریا یکی از استان‌های محوری اجرای این طرح‌ها در قالب طرح های زنجیره سبز و آبی بنیاد برکت، است.

محسن مردعلی، مدیر طرح‌های اشتغال‌زایی بنیاد برکت در اینباره می‌گوید: کارویژه خود را بر محور تولید مواد غذایی قرار دادیم که بر اساس تعریفی که در الگوی کشت و سند آمایش سرزمینی وجود دارد، باید حداقل تا سال ۱۴۰۶ بیش از ۱۴۵ میلیون تن مواد غذایی تولید شود.

به گفته وی در حال حاضر میزان تولید مواد غذایی در کشور ۱۲۵ میلیون تن است و با توجه به فاصله‌ای که تا شرایط پیش‌بینی شده وجود دارد باید تلاش شود از طریق ارتقای بهره‌وری و اجرای طرح‌ویژه ها در حوزه تولیدات کشاورزی مورد پیگیری قرار گیرد.

مردعلی گفت: از لحاظ فراهم کردن غذا تقریبا نیاز کشور از طریق تولیدات داخل کشور پوشش داده می‌شود اما این موضوع را باید با دید آینده‌نگری نگاه کرد و این فاصله ۲۰ میلیون تنی که از وضعیت موجود و وضعیت عادی وجود دارد نیازمند برنامه ریزی است که بتوانیم از زمین، آب و وضعیت کشاورزی به شکل خوبی استفاده کنیم.

مدیر طرح های اشتغال‌زایی بنیاد برکت گفت: تامین امنیت غذایی کالاهای استراتژیک بسیار اهمیت دارد که بر اساس سیاست‌های کلی برنامه هفتم توسعه باید حداقل ۹۰ درصد تولیدات در حوزه کشاورزی در داخل کشور تولید شود.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://eghtesadekeshvar.ir/?p=16161

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: