بازدید رئیس جمهور کوبا از پاویون ایران در اکسپوی هاوانا/ تسهیل ورود شرکت‌های ایرانی به بازار کوبا

بازدید رئیس جمهور کوبا از پاویون ایران در اکسپوی هاوانا/ تسهیل ورود شرکت‌های ایرانی به بازار کوبا

به گزارش اقتصاد کشور به نقل از  پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت صمت و به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه تجارت ایران، سی و نهمین نمایشگاه بین‌المللی هاوانا توسط «میگل دیاز کانل» رئیس جمهور کوبا و جمعی از وزرا و مقامات کوبایی، سفرا و نمایندگان سیاسی کشورهای مختلف و هیات‌های تجاری از ۲۰ کشور دنیا و با سخنان وزیر تجارت خارجی کوبا به عنوان مسئول کمیته برپایی نمایشگاه افتتاح شد.

«میگل دیاز کانل» رئیس جمهور کوبا در بازدید از پاویون جمهوری اسلامی ایران، ضمن قدردانی از حضور شرکت‌های ایرانی و برپایی پاویون ایران در نمایشگاه امسال هاوانا عنوان کرد که دولت کوبا آمادگی دارد ورود شرکت‌های ایرانی را در بازار کوبا تسهیل کند.

رئیس جمهور کوبا همچنین بر مشارکت شرکت‌های ایرانی در تامین کالاهای مصرفی مورد نیاز این کشور تاکید کرد و افزود: ما از مدتها پیش در انتظار ورود کالاهای ایرانی در بازار کوبا بوده‌ایم.

در این بازدید «آلخاندرو خیل» معاون نخست وزیر و وزیر اقتصاد و برنامه‌ریزی، «آنا تریستا گونزالس» قائم مقام وزیر تجارت و سرمایه‌گذاری خارجی، و جمعی دیگر از مقامات کوبایی، رئیس جمهور این کشور را در بازدید از پاویون ایران همراهی کردند.

لازم به ذکر است در این مراسم «فرشاد مقیمی» معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و «محمدهادی سبحانی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در هاوانا و‌ تعدادی از مدیران سازمان توسعه تجارت به نمایندگی از دولت ایران حضور داشتند.

گفتنی است این نمایشگاه با مشارکت ۶۳ کشور و با حضور ۸۴۴ شرکت کوبایی و خارجی در فضایی به وسعت ۱۷۰۰۰ متر مربع در مرکز نمایشگاهی اکسپو کوبا برپا شد.

پاویون ایران در فضایی به وسعت ۱۰۰ متر مربع و با حضور حدود ۱۰ شرکت فعال در زمینه‌های صنایع غذایی، محصولات دانش‌بنیان در حوزه صنایع مخابراتی، انرژی‌های نو، صنایع مخابراتی، زیست فن‌آوری، صنایع شوینده، محصولات آرایشی و بهداشتی و سلولزی در سالن ۲۴ نمایشگاه برپا شد.

کشورهای ونزوئلا، روسیه، چین و مکزیک و اسپانیا بزرگترین پاویون‌ها را در این نمایشگاه در اختیار داشتند.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://eghtesadekeshvar.ir/?p=15010

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: