روزنامه عبری: از زمان جنگ ۱ میلیون نفر اسرائیل را ترک کردند

روزنامه عبری: از زمان جنگ ۱ میلیون نفر اسرائیل را ترک کردند

به گزارش اقتصاد کشور به نقل از  گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس، یک روزنامه عبری زبان اعلام کرد که از آغاز جنگ غزه در هفتم اکتبر(۱۵ مهر ماه) حدود ۳۷۰ هزار نفر اسرائیلی سرزمین‌های اشغالی را ترک کرده‌اند، بدون اینکه مشخص باشد، آیا آنها به سرزمین‌های اشغالی برمی‌گردند یا خیر.

روزنامه زمان اسرائیل به نقل از اداره جمعیت و مهاجرت رژیم صهیونیستی (یک نهاد وابسته به کابینه ) نوشت که از آغاز جنگ، حدود ۳۷۰ هزار اسرائیلی  سرزمین‌های اشغالی ترک کردند که بیش از ۲۳۰ هزار نفر از آغاز جنگ تا پایان اکتبر گذشته و حدود ۱۴۰ هزار نفر در ماه نوامبر گذشته آنجا را ترک کردند.

این روزنامه در عین حال ادعا کرد که در این مدت جنگ تعداد افرادی که به سرزمین‌های اشغالی آمدند بسیار بیشتر از تعداد خروج‌ها است و اغلب آنها مسافران اسرائیلی هستند که از مرخصی تعطیلات بازمی‌گردند.

زمان اسرائیل نوشت: حدود نیم میلیون نفر در مدت جنگ، مهاجرت معکوس داشتند که این آمار افزون بر هزاران کارگر خارجی، پناهنده و دیپلماتی است که اسرائیل را ترک کرده‌اند.

روزنامه اسرائیلی در عین حال مدعی شد که جنگ غزه مانع مهاجرت به سرزمین‌های اشغالی نشد، اما آن را به میزان قابل توجهی کاهش داد.

زمان اسرائیل بر اساس داده‌های وزارت جذب  رژیم صهیونیستی گزارش داد که  از ۷ اکتبر تا ۲۹ نوامبر، حدود ۲۰۰۰ نفر به اسرائیل مهاجرت کرده‌اند، یعنی حدود یک هزار مهاجر در ماه، در حالی که از ابتدای سال تا قبل از وقوع جنگ به طور میانگین هر ماه حدود ۴۵۰۰ نفر به اسرائیل مهاجرت می‌کردند که این نشانه کاهش بیش از ۷۰ درصدی دامنه مهاجرت به اسرائیل است.

این روزنامه همچنین گزارش داد که  در نوامبر گذشته، تعداد مهاجران به اسرائیل به حدود ۱۵۰۰ نفر رسید که بسیار کمتر از قبل از جنگ است، اما سه برابر بیشتر از ماه اکتبر است و این ممکن است به دلیل شیوع یهودی ستیزی در جهان تحت تأثیر جنگ باشد. جمعیت رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۲۳ قریب به ۱۰ میلیون نفر تخمین زده شده است.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://eghtesadekeshvar.ir/?p=16189

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: