تعرفه خودروهای وارداتی کاهش یابد

تعرفه خودروهای وارداتی کاهش یابد

به گزارش اقتصاد کشور به نقل از  خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، مخاطبان خبرگزاری فارس با ثبت پویشی با عنوان «تعرفه خودروهای وارداتی را کاهش دهید» از تعرفه بالای خودروهای وارداتی انتقاد کردند.

ثبت نام کنندگان این پویش عنوان کردند که به امید خرید خودروی خارجی با کیفیت و با قیمت مناسب در سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی ثبت نام کرده‌اند، اما اکنون مشاهده می‌کنند که خودروهایی که در سامانه خودروهای وارداتی عرضه می‌شود، عمدتا چینی است و از لحاظ قیمت نیز نسبت به خودروهای مونتاژی گران تر است.

مخاطبان خبرگزاری فارس علت اصلی قیمت بالای خودروهای وارداتی را تعرفه واردات می‌دانند، لذا از مسئولان خواستند تا این موضوع مورد توجه قرار گیرد و تعرفه واردات خودروهای وارداتی کاهش یابد.

به گزارش اقتصاد کشور به نقل از  فارس، حقوق ورودی خودروهای سواری در سال ۱۴۰۲ براساس مصوبه مورخ ۲۱ خرداد ۱۴۰۲ هیات وزیران به تفکیک نوع خودرو و حجم موتور و قوای محرکه از ۲۰ تا ۱۷۵ درصد متغییر است.

این گزارش می‌افزاید: ثبت نام از متقاضیان خرید خودروهای وارداتی از اواخر سال گذشته در سامانه یکپارچه خودرو انجام شد و در حال حاضر حدود ۳۰ هزار نفر در نوبت تحویل خودروهای وارداتی قرار دارند.

مدتی است عرضه خودروهای وارداتی به متقاضیان آغاز شده است و تعدادی از این خودروها توسط خودروسازها به مشتریان تحویل شده است.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://eghtesadekeshvar.ir/?p=14669

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: