چشم‌انداز روشن توسعه صنعت نفت در گلستان به همت دولت سیزدهم

چشم‌انداز روشن توسعه صنعت نفت در گلستان به همت دولت سیزدهم

به گزارش اقتصاد کشور ؛ رمضانعلی سنگدوینی نماینده  گرگان و آق قلا در مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار شانا با بیان اینکه در دولت سیزدهم چشم‌اندازی روشن برای توسعه صنایع نفت، گاز و پتروشیمی در استان گلستان متصور هستیم، اظهار کرد: دولت سیزدهم طرح پتروشیمی گلستان را پس از ۱۸ سال بلاتکلیفی با قدرت آغاز کرده و توانسته است بزرگترین هلدینگ پتروشیمی کشور را برای سرمایه‌گذاری در آن متقاعد کند که در نوع خود جای تشکر دارد.

وی با اشاره به سرمایه‌گذاری ۳۵ هزار میلیارد تومانی در طرح پتروشیمی گلستان ازسوی هلدینگ خلیج فارس، اظهار کرد: با بهره‌برداری از این طرح پتروشیمی و توسعه سه میدان‌ نفت و گاز «هیرکان»، «قزل‌تپه» و «زیار»، گلستان به یکی از استان‌های مهم نفتی در شمال کشور خواهد شد.

نماینده  گرگان و آق قلا در مجلس گفت: صنعت نفت در مجموع در استان گلستان حدود ۵۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در پروژه‌های بالادست و پایین‌دست خواهد کرد.

سنگدوینی افزود: از سرگیری عملیات اجرایی این طرح مهم اقتصادی، بیش از ۹۰ هزار سهامدار این مجتمع را به آینده این طرح امیدوار کرده است و می‌تواند به رونق اقتصادی بخش‌های گوناگون گلستان منجر شود.

وی افزود: با بهره‌برداری از این طرح، برای ۳ هزار نفر شغل مستقیم ایجاد می‌شود، این پروژه طی این سال‌ها تنها ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://eghtesadekeshvar.ir/?p=16907

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: