تکمیل زنجیره ارزش پتروشیمی شعار نیست؛ بلکه تکلیف، برنامه و وظیفه است

تکمیل زنجیره ارزش پتروشیمی شعار نیست؛ بلکه تکلیف، برنامه و وظیفه است

​به گزارش اقتصاد کشور به نقل از  خبرنگار شانا، مرتضی شاهمیرزایی (سه‌شنبه، ۲۸ شهریورماه) در نشست خبری در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران‌پلاست از همه پیشکسوتان که برای اعتلای صنعت نفت، گاز و پتروشیمی تلاش کردند، قدردانی کرد.

وی با اشاره به اینکه صنعت پتروشیمی بالنده‌ترین صنعت دنیاست و در رتبه نخست قرار دارد، افزود: ظرفیت تولید این صنعت به همت متخصصان داخلی از مقدار بسیار کم در ابتدای انقلاب هم‌اکنون به ییش از سالانه ۹۲ میلیون تن افزایش یافته است. پیش از پیروزی انقلاب اسلامی صنعت پتروشیمی ۱۰۰ درصد وابسته بود اما امروز در بیشتر موارد از جمله کاتالیست‌ها، کالا و تجهیزات و مراحل راه‌اندازی و بهره‌برداری خودکفا هستیم.

​مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی تصریح کرد: از سیاست‌های دولت مردمی امضای بیش از ده‌ها میلیارد دلار تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف صنعت نفت بوده که بخشی از آن انجام و بخشی در حال انجام است، این سیاست در صنعت پتروشیمی هم دنبال و سرمایه‌گذاری‌های مطلوبی در این بخش می‌شود.

شاهمیرزایی با بیان اینکه برنامه هفتم توسعه در حوزه پتروشیمی از پیش‌تر آماده بود و برنامه هشتم توسعه نیز تدوین شده است، ادامه داد: طرح‌های توسعه‌ای برای تکمیل زنجیره ارزش و ایجاد واحدهای جدید برای متنوع کردن سبد محصولات پتروشیمی ایران برنامه‌ریزی شده است.

وی افزود: در آغاز انقلاب اسلامی محصولات انگشت‌شماری در صنعت پتروشیمی تولید می‌شد اما امروز ۵۵۰ گرید انواع محصول پتروشیمی در کشور تولید می‌شود که به خریداران و مشتریان داخل و خارج عرضه می‌شود.

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی با اشاره به اینکه پارسال عمده نیاز صنایع داخلی به محصولات پتروشیمی معادل ۱۰ میلیارد دلار تأمین شد، اظهار کرد: حرکت سریع و عمودی از محصولات پایه به سمت انتهای زنجیره ارزش صنعت شعار نیست؛ یک تکلیف، برنامه و وظیفه است و راهبردی تخلف‌ناپذیر است و همه همکارهای من با همه توان برای دست یافتن به این راهبرد متمرکز شده‌اند.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://eghtesadekeshvar.ir/?p=12460

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: