شکر به نرخ مصوب به صنایع نمی رسد

شکر به نرخ مصوب به صنایع نمی رسد

به گزارش اقتصاد کشور به نقل از  خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، جمشید مغازه‌ای اعلام کرد: تامین آرد، روغن و شکر برای صنایع سخت تر شده و مواد اولیه به نرخ مصوب به دست صنایع نمی‌رسد و قیمتی که تامین می شود گرانتر است.

این فعال صنعتی با بیان اینکه پس از قانون انتزاع و انتقال وظایف بازرگانی به وزارت جهاد کشاورزی شرایط سخت تر شده است، گفت:‌ با وجود اینکه نرخ مصوب شکر ۲۵۵۰۰ تومان برای صنایع است اما مجبوریم به قیمت های گرانتر و ۳۲ هزار تومان از بازار آزاد تهیه کنیم.

وی با بیان اینکه سالانه ۵۰۰ هزار تن شکر در بخش صنعت استفاده می شود، گفت:‌ این میزان یک چهارم شکر مصرفی کشور است و باید دولت برای تامین این نهاده برای بخش صنعت فکری کند.

رئیس انجمن صنایع بیسکویت، شیرینی و شکلات تاکید کرد: ۸ هزار تومان قیمت گرانتری که برای تامین شکر پرداخت می شود هزینه تولید را بالا می برد و حاشیه سود را از این بخش می گیرد.

این فعال بخش صنعت تصریح کرد که میزان صادرات شیرینی و شکلات ۳۰ تا ۴۰ درصد نسبت به سال ۹۸ کاهش یافته است.

به گفته این مسئول تامین نقدینگی، تورم، کمبود سرمایه در گردش، تسهیلات بانکی، عدم اختصاص ارز برای واردات و سخت گیری های ثبت سفارش از مشکلات عمده این صنعت است.

وی ادامه داد:‌پ س از حذف یارانه برخی کالاهای اساسی، قیمت مواد اولیه این صنعت از قبیل، آرد، روغن و شکر گران شده است.

مغازه ای با بیان اینکه یک میلیون تن ظرفیت خالی در این بخش وجود دارد، گفت:‌ اکنون در این بخش ۲.۴ میلیون تن ظرفیت اسمی وجود دارد که در صورت حمایت می توان بیش از یک میلیارد دلار برای کشور ارزآوری داشته باشد.

به گفته این فعال صنعتی، در بخش شیرینی و شکلات، سالانه ۱۰۰ هزار نفر اشتغال مستقیم و ۳۰۰ نفر اشتغال غیر مستقیم وجود دارد.

وی ادامه داد: سالانه ۳ میلیون تن گندم تنها در این بخش مصرف می شود که از این میزان ۷۰۰ هزار تن آرد مورد استفاده در این صنعت استحصال می شود.

۲۲ امین نمایشگاه بین المللی شیرینی و شکلات از ۱۶ شهریور به مدت ۴ روز در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می شود.


این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://eghtesadekeshvar.ir/?p=11884

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: