اجرای مرحله اول طرح ملّی «یسنا»

اجرای مرحله اول طرح ملّی «یسنا»

به گزارش اقتصاد کشور به نقل از  مرکز روابط‌عمومی و امور بین‌الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «سیدصولت مرتضوی» در آیین آغاز اجرای مرحله اول طرح ملّی «یسنا» گفت: این طرح ملّی با همکاری بنیاد کرامت رضوی آستان قدس رضوی، بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و قرارگاه محرومیت‌زدایی امام حسن مجتبی(ع) و در گام اول با اعتبار ۱۱۰ میلیارد تومانی در هشت استان کمتر برخوردار با ارائه سبد رایگان غذایی مورد تأیید وزارت بهداشت به مبلغ ۴۰۰ هزار تومان از آبان‌ماه سال‌جاری تا پایان سال ۱۴۰۲ در بستر کالا الکترونیکی اجرایی می‌شود.

وی اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ایجاد عدالت اجتماعی است و از بدو تأسیس در حوزه تکافل اجتماعی اقدامات مؤثری را در سراسر کشور انجام داده است.

مرتضوی افزود: ایجاد نهاد‌های حمایتی، توسعه تشکل‌های مردمی و کمک‌های نهاد‌های انقلابی بستر عدالت‌گستری جمهوری اسلامی ایران را توسعه داده است

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: طرح یارانه معیشتی، پوشش نیازمندان در کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی و اخیراً طرح حمایت از کودکان زیر ۵ سال دارای تغذیه ناکافی در وزارت رفاه از نمونه‌های ایجاد تکافل اجتماعی است.

وی تصریح کرد: وزارت رفاه اجتماعی در راستای اجرای فرامین مقام معظم رهبری در گام‌های دیگر اقدامات مؤثری را در این ارتباط انجام خواهد داد که طرح ملّی یسنا به‌عنوان یک کار اثرگذار در بستر‌های مختلف، تأثیرگذاری و رضایت‌مندی آحاد مختلف جامعه را به‌دنبال خواهند داشت.

«علیرضا عسگریان» معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در این آیین گفت: یکی از مهم‌ترین راهبرد‌های دولت سیزدهم، حوزه امنیت غذایی است.

وی ادامه داد: اعتبار کل طرح ملّی یسنا، ۱۱۰ میلیارد تومان است که به‌طور ماهیانه و تا پایان سال‌جاری در بستر کالابرگ الکترونیکی به ۲۷ هزار هزار مادر مشمول، اختصاص خواهد یافت.

عسگریان توضیح داد: تداوم این طرح در فاز‌های بعدی با توسعه حمایت‌ها از مادران و کودکان ادامه پیدا خواهد کرد.

براساس این گزارش، طرح ملّی «یسنا» در گام اول برای مادران باردار یا دارای کودک شیرخوار زیر ۲ سال در دهک یک درآمدی در ۸ استان با اولویت محرومیت و نرخ باروری زیر ۲/۵ درصد شامل استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، خراسان‌جنوبی، خراسان‌شمالی، ایلام، گلستان، فارس، هرمزگان و لرستان عملیاتی می‌شود.

سبد غذایی رایگان در این طرح مشتمل بر اقلام معین و مورد تأیید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به مبلغ ۴۰۰ هزار تومان(شامل لبنیات، پروتئین، حبوبات و غلات) از آبان‌ماه امسال تا پایان سال ۱۴۰۲ و در بستر کالابرگ الکترونیکی با شارژ حساب یارانه سرپرستان خانوار با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و بنیاد کرامت رضوی آستان قدس رضوی اجرا می‌شود.

اعتبار کل این طرح ۱۱۰ میلیارد تومان بوده که به‌طور ماهیانه تا پایان سال‌جاری، در بستر کالابرگ الکترونیکی به حدود ۲۷ هزار مادر مشمول، اختصاص خواهد یافت.

آیین آغاز اجرای مرحله اول طرح ملّی یسنا، ظهر  یک‌شنبه ۵ آذرماه با حضور «سیدصولت مرتضوی» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «حمیدرضا علیان‌زادگان» مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد، «مصطفی فیضی» قائم‌مقام تولیت آستان قدس رضوی و سردار سرتیپ دوم پاسدار «حمید اباذری» جانشین فرماندهی قرارگاه محرومیت‌زدایی امام حسن مجتبی(ع) برگزار شد.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://eghtesadekeshvar.ir/?p=15694

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: