گزارش تاخیر در صدور مجوزهای کسب‌ وکار کشور به تفکیک دستگاه ها

گزارش تاخیر در صدور مجوزهای کسب‌ وکار کشور به تفکیک دستگاه ها

به گزارش اقتصاد کشور به نقل از  شادا، گزارش دوره‌ای درگاه ملی مجوزها از تأخیر در صدور مجوزهای ‌کسب و کار کشور به تفکیک دستگاه ها از ابتدای ۱۴۰۱ تا ۲۴ آبان سال جاری منتشر شد.

بر اساس این گزارش تا این تاریخ ۱ میلیون و ۷۸۱ هزار ۷۹۵ درخواست در درگاه ملی مجوزها ثبت شده که از این تعداد ۸۴۷ هزار و ۵۱۳ مجوز، غیرحضوری و کاملا الکترونیکی صادر شده است.

بر این اساس تعداد ۱۰۸ هزار و ۵۵۲ درخواست صدور مجوز با تأخیر در بررسی از سوی دستگاه های صادر کننده مجوز مواجه شده است.

 بیشترین درصد تأخیر در بررسی و صدور مجوزهای کسب‌وکار کشور مربوط به وزارت کشور(بجز شهرداری‌ها) با ۶۹درصد تأخیر در بررسی درخواست مجوز ، بعد از آن وزارت ورزش و جوانان با ۳۸درصد تآخیر در بررسی  درخواست مجوز، سپس وزارت صنعت و معدن، تجارت با ۲۰درصد تآخیر در بررسی درخواست مجوزوهمچنین زارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با ۱۸درصد تأخیر در بررسی درخواست مجوز بوده است.

بر این اساس کمترین درصد تأخیر در بررسی و صدور مجوزهای کسب‌وکار کشور مربوط به جامعه مشاوران مالیاتی، سازمان حفاظت محیط‌زیست، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزارت نیرو است.

این گزارش نشان می‌دهد کانون وکلا و فدراسیونهای ورزشی هنوز شرایط صدور مجوزهایشان را اعلام نکرده‌اند، بنابراین مجوزهای مربوطه را به صورت قانونی صادر نمی‌کنند.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://eghtesadekeshvar.ir/?p=15371

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: