سلاح‌ورزی از ریاست اتاق بازرگانی ایران برکنار شد

سلاح‌ورزی از ریاست اتاق بازرگانی ایران برکنار شد

به گزارش اقتصاد کشور به نقل از  خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، پس از چهار ماه تاخیر، جلسه نهایی شورای عالی نظارت بر اتاق بازرگانی بعداز ظهر امروز با حضور اعضای این شورا شامل وزیر صمت به عنوان رئیس شورا، وزیر اقتصاد، وزیر جهاد کشاورزی، رئیس سازمان ملی استاندارد و سه نفر از اعضای اتاق بازرگانی برگزار شد تا درباره تعیین تکلیف انتخابات غیرقانونی هیات رئیسه اتاق بازرگانی ایران تصمیم‌گیری کنند.

در جلسه امروز که بیش از ۶ ساعت به‌طول انجامید، پس از بررسی ابعاد مختلف این ماجرا و تخلفاتی که در جریان برگزاری انتخابات هیات رئیسه اتاق بازرگانی ایران انجام شد، صورت‌جلسه ابطال انتخابات تنظیم و به اتفاق آرا به تصویب رسید.

در عین حال برخی رسانه‌های اصلاح طلب هم در یک بازی رسانه‌ای برای ابقای سلاح‌ورزی موضوعاتی را مبنی بر ناتمام ماندن جلسه مطرح کردند که صحت ندارد و تصمیم قطعی شورای عالی نظارت بر ابطال این انتخابات غیرقانونی هست.

پیش از این علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت هم در اظهاراتی درباره ریاست حسین سلاح ورزی در اتاق ایران گفته بود: تکلیف صلاحیت سلاح‌ورزی کاملا روشن است و هیات نظارت که یک نهاد فرا قوه‌ای است به محض تشکیل جلسه ریاست ایشان را تعیین تکلیف می‌کند. دولت به عنوان نهاد نظارتی اظهار نظرش را کرده است و نهاد مربوطه در دولت شفاف اعلام کرده که واجد صلاحیت نیست.

انتخابات هیات رئیسه اتاق بازرگانی ایران ۲۸ خرداد امسال درحالی برگزار شد که صلاحیت حسین سلاح ورزی برای حضور در این انتخابات از سوی مراجع نظارتی و اطلاعاتی از جمله وزارت اطلاعات تایید نشده بود و حضور وی در این انتخابات غیرقانونی بود، بنابراین نتیجه انتخابات ریاست اتاق بازرگانی هم مورد پذیرش این نهادها و دولت و مجلس قرار نگرفت.

در حالی طی چهارماه گذشته برخی جریان‌ها در داخل کشور سعی داشتند، با اعمال فشار بر شورای عالی نظارت مانع تصمیم‌گیری در برابر این تخلف شوند، به‌گونه‌ای که موفق شدند، برای مدتی این جلسه را به تاخیر بیاندازند، ولی اعضای شورای عالی نظارت بر اتاق بالاخره تصمیم نهایی خود را در جلسه امروز گرفتند و به اتفاق آرا به ابطال انتخابات ریاست اتاق بازرگانی ایران رای دادند.

در نهایت امروز با رای امروز شورای عالی نظارت بر اتاق بازرگانی، حسین سلاح ورزی از ریاست اتاق بازرگانی ایران برکنار شد.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://eghtesadekeshvar.ir/?p=14138

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: