صرفه‌جویی ارزی ۲ میلیون دلاری با ساخت تجهیزات داخلی

صرفه‌جویی ارزی ۲ میلیون دلاری با ساخت تجهیزات داخلی

برای اولین بار در کشور با ساخت ۴۰۰ قطعه استراتژیک توانسته‌ایم ضمن رفع نیاز صنعت نیروگاهی بیش از دو میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی برای کشور به دست آوریم.

سید محمد مختاری در نمایشگاه دستاوردهای تحقیقات و ساخت داخل صنعت آب و برق با حضور در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر، افزود: این مجموعه توانسته است با ساخت قطعات و تجهیزات نیروگاهی که همگی برای اولین بار در کشور ساخته شده است، از واردات این تجهیزات جلوگیری کرده و چندین میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی برای کشور به همراه داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه این مجموعه در حال ساخت و تولید تجهیزات و قطعات استراتژیک نیروگاهی مانند پمپ‌ها، کنترل ولو ها، آرک ولو ها، اکچویتورها بوده و نیاز بسیاری از نیروگاه‌های کشور را برطرف کرده است، ادامه داد: این شرکت با در نظر گرفتن شاخص‌های خاص توانسته در صنعت نیروگاهی با ساخت قطعاتی با کیفیت چند برابری و قیمت تمام شده بسیار کمتر نسبت به نمونه خارجی با دیگر کشورهای سازنده رقابت کند.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان با اشاره به محصولات تهیه شده از سوی این شرکت دانش‌بنیان، گفت: ساخت تمام قطعات بویلر فید پمپ‌ها (TORISHIMA، HYOSUNG) و نصب آن‌ها به عنوان اولین شرکت ایرانی در نیروگاه‌های کشور، ساخت تمامی قطعات آرک ولو، هیدروتوربین، اکستراکشن پمپ‌ها، کنترل ولوهای اصلی، اکچویتور HP و LP، ساخت انواع بوش بیرینگ‌های استیل و گرافیت برای پمپ‌های فشار قوی نیروگاه‌های کشور و ساخت قطعات بی سی پمپ برند KSB آلمان از جمله خدمات ارائه شده از سوی این شرکت است.

مختاری با اشاره به اینکه این مجموعه به عنوان اولین شرکت ایرانی اقدام به بازدید، تعمیرات اساسی و ساخت قعطعات اکچویتورهای کنترل والوهای توربین‌های بخار کرده است، ادامه داد: ساخت قطعات بی‌سی پمپ برند هایوارد تایلر انگلستان، ساخت قطعات ولوهای آبگیری درام، ساخت انوع سیفتی ولو ERV،ECO برای نیروگاه‌های مختلف کشور، ساخت انواع مکانیکال سیل، ساخت انواع فنرهای دیسکی برای اولین بار برای نیروگاه‌های کشور، ساخت انواع فلکسیبل کوپلینگ، ساخت و بازسازی انواع یاتاقان‌ها، اورهال بویلر فیدپمپ‌، سوپروایزری مونتاژ فیدپمپ و ساخت قطعات فید پمپ از دیگر خدمات انجام شده این مجموعه است.

وی تاکید کرد: این مجموعه دانش بنیان به عنوان اولین شرکت ایرانی اقدام به تولید تمام قطعات مسیر مینیموم فلو  ARC VALVE کرده است که تولید این قطعه توانسته است پس از سال‌ها مشکل بزرگ نیروگاه‌ها در بازسازی، جوشکاری و تعمیرات این تجهیز استراتژیک را از بین ببرد. همچنین این قطعه نسبت به نمونه خارجی مشابه دارای طول عمر بیشتر و قیمت به شدت کمتری است.

منبع خبر

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://eghtesadekeshvar.ir/?p=9797

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: