ساماندهی ناترازی های اقتصادی در دولت سیزدهم

ساماندهی ناترازی های اقتصادی در دولت سیزدهم

به گزارش اقتصاد کشور به نقل از  مرکز روابط عمومی و امور بین الملل سازمان برنامه و بودجه، معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: دولت سیزدهم از همان ابتدا اقدام به رفع ناترازی های اقتصادی کرده است که این ناترازی ها در ابعاد کلان مالی و اقتصادی از دولت دوازدهم به جا مانده بود.

دکتر داود منظور – عصر پنجشنبه ۶ مهر ماه ۱۴۰۲ – در آیین افتتاح فاز نخست نیروگاه سیکل ترکیبی راشد تربت‌حیدریه گفت: این ناترازی‌ها در انباشت بدهی‌ها در ارتباط با اوراق منتشره، بودجه و سیستم بانکی، بازار ارز، تجارت خارجی و منابع انرژی بوده است.
رئیس سازمان برنامه و بودجه افزود: از دیگر افتخارات دولت سیزدهم در رفع ناترازی انرژی آن است که اینک قادر به تولید ۲۵۰ میلیارد مترمکعب گاز در سال و به همین میزان مصرف هستیم.
معاون رییس جمهور در ادامه با اشاره به اینکه ظرفیت برق کشور در آستانه رسیدن به توان تولید ۹۰ هزار مگاوات است، اظهار داشت: دولت سیزدهم با تکیه بر توان داخلی در ۲ سال نخست عملکرد خود، هشت هزار مگاوات ظرفیت نیروگاهی به بهره‌برداری رساند و اینک با افتخار می‌توان اعلام کرد که جزو ۱۰ کشور بزرگ سازنده نیروگاه در جهان هستیم.
دکتر منظور همچنین در گفت و گو با خبرنگاران،تصریح کرد: میزان روزانه مصرف بنزین در کشور ۱۳۵ میلیون لیتر است؛ این بدان معناست که دولت توان تولید چنین رقمی را دارد.
مرحله نخست نیروگاه سیکل ترکیبی «راشد» تربت‌حیدریه که عملیات اجرایی آن از سال ۱۳۹۷ آغاز شده است، امروز با ظرفیت ۵۴۶ مگاوات با حضور معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه به بهره‌برداری رسید.
معاون رییس جمهور در سفر یک روزه خود به شهرستان تربت‌حیدریه واقع در جنوب خراسان رضوی، ضمن بهره‌برداری از مرحله نخست نیروگاه سیکل ترکیبی راشد، از طرح بزرگ باند دوم جاده تربت‌حیدریه به دولت‌آباد و طرح بزرگ باند دوم جاده شادمهر به کاشمر بازدید کرد و در پیوند با تخصیص بودجه برای طرحهای یاد شده، با مقامات محلی به گفت و گو پرداخت.
شرکت در نشست شورای برنامه‌ریزی شهرستان‌های تربت‌حیدریه، زاوه و مه‌ولات از دیگر برنامه‌های سفر یک روزه رییس سازمان برنامه و بودجه به تربت‌حیدریه است.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://eghtesadekeshvar.ir/?p=12961

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: