کاهش بیش از ۵۰درصدی بارش‌ها در ۳ استان کشور

کاهش بیش از ۵۰درصدی بارش‌ها در ۳ استان کشور

استان فارس با کاهش ۵۳.۸ درصدی بارش‌ها در رتبه نخست استان‌های کشور از نظر کاهش بارش‌ها در سال آبی جاری قرار دارد و پس از آن، استان‌های بوشهر و هرمزگان، هر دو با ۵۱درصد کاهش بارش‌ها مواجه بوده‌اند.

به گزارش اقتصاد کشور به نقل از  خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، میزان بارش‌های کشور از ابتدای سال آبی جاری (شروع مهر ۱۴۰۲) تا پنجم فروردین ماه ۱۴۰۳ به ۱۴۱.۵ میلیمتر رسید که این رقم نسبت به بارش‌های مدت مشابه سال آبی قبل (۱۶۱.۸ میلیمتر) کاهشی ۱۳ درصدی و نسبت به آمار متوسط بلندمدت در زمان مشابه (۱۷۹.۸ میلیمتر) کاهشی ۲۱درصدی داشته است.

از بین ۳۱ استان کشور، کاهش بارش‌ها نسبت به شرایط نرمال (متوسط ۵۵ ساله) در ۳ استان بیش از ۵۰درصد است.

بر اساس آخرین آمار رسمی منتشر شده توسط شرکت مدیریت منابع آب ایران، استان فارس با کاهش ۵۳.۸ درصدی بارش‌ها در رتبه نخست استان‌های کشور از نظر کاهش بارش‌ها در سال آبی جاری قرار دارد و پس از آن، استان‌های بوشهر و هرمزگان، هر دو با ۵۱درصد کاهش بارش‌ها مواجه بوده‌اند.

استان‌های سمنان، خراسان رضوی و کرمان نیز با کاهش ۳۰ تا ۴۵درصدی بارش‌ها و استان‌های خراسان شمالی، گیلان، مرکزی، زنجان، البرز، چهارمحال‌و بختیاری، خراسان جنوبی، قزوین و تهران نیز با کاهش ۱۱ تا ۲۸درصدی بارش‌ها در سال آبی جاری مواجه هستند.

تنها استان کشور با رشد بیش از ۱۰درصدی بارش‌ها، استان آذربایجان غربی است که بارش‌های سال آبی جاری این استان نسبت به آمار متوسط بلندمدت، رشدی ۱۷ درصدی را نشان می‌دهد.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://eghtesadekeshvar.ir/?p=20025

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: