نشریه آمریکایی: رئیس بانک مرکزی روسیه «ویرانگر سال» است

نشریه آمریکایی: رئیس بانک مرکزی روسیه «ویرانگر سال» است

به گزارش اقتصاد کشور به نقل از  گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس، نشریه آمریکایی «پولیتیکو» الویرا نبیولینا، ‌رئیس بانک مرکزی روسیه را در رتبه بندی «بانفوذترین افراد» قرار داد و به او عنوان «ویرانگر سال»‌ اعطا و اعلام کرد که این نام‌گذاری بدان دلیل است که‌ او تمام تلاش‌های غرب برای حمله به روبل روسیه را خنثی کرد.

این نشریه معتقد است که اقدامات انجام شده توسط بانک مرکزی روسیه به رهبری نبیولینا، با حمایت از پول روبل روسیه به اقتصاد روسیه کمک کرده است.

پولیتیکو می‌گوید: «نبیولینا این عنوان را به دست آورد، زیرا سیاست پولی جدی او چندین بار روبل را نجات داد و آن را حفظ کرد تا اقتصاد کشور روسیه روی پای خود  بایستد».

این نشریه افزود که استراتژی نبیولینا در غلبه بر عواقب تحریم‌های بی‌سابقه‌‌ غرب که هدف آن خالی کردن خزانه‌داری روسیه بود، موفق شد.

پولیتیکو می‌گوید که به افرادی که با تدبیر و اقدامات خود، «مسیر بازی را به شیوه‌های غیرمنتظره‌ای تغییر می‌دهند» صفت ویرانگر می‌دهد.

در فهرست «ویران‌کنندگان» پولیتیکو شخصیت‌هایی مانند کارلس پوجدمون، رئیس‌جمهور سابق کاتالونیا و ویکتور اوربان، نخست‌وزیر مجارستان وجود داشت.

پس از اعمال تحریم‌های گسترده غرب علیه روسیه به دنبال جنگ اوکراین تیم اقتصادی دولت روسیه مجموعه ای از تصمیمات را اتخاذ کرد که ثبات مالی و اقتصادی این کشور را تقویت کرد.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://eghtesadekeshvar.ir/?p=15773

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: