حضور بی‌ربط صهیونیست‌ها کنفرانس بین‌المللی تغییرات اقلیمی را به صحنه لابی آدمکش‌ها تبدیل کرد

حضور بی‌ربط صهیونیست‌ها کنفرانس بین‌المللی تغییرات اقلیمی را به صحنه لابی آدمکش‌ها تبدیل کرد

به گزارش اقتصاد کشور به نقل از  پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون) “علی‌اکبر‌محرابیان” وزیر نیرو در گفت‌وگوی زنده با بخش خبر ۲۱ شبکه یک صدا و سیما از تهران در واکنش به ترک محل کنفرانس تغییرات اقلیمی در اعتراض به مشروعیت بخشی به جنایت‌های رژیم صهیونیستی گفت: بیست و هشتمین اجلاس کنوانسیون تغییر اقلیم سازمان ملل متحد، موسوم به کاپ ۲۸ در حال برگزاری است که مهم‌ترین موضوعات آن مربوط به تغییر اقلیم است. اجلاسی که تاثیر بسیار زیادی بر همه فعالیت‌های بشر اعم از محیط زیست، مسائل اقتصادی، امنیت غذایی، خشکسالی‌ها، سیل و مسائل دیگر دارد.
وزیر نیرو در همین رابطه افزود: بنابراین طبیعی است که جامعه جهانی در این باره مسئولیت مشترک اما متفاوت را برعهده دارند؛ قطعا مسئولیت اصلی شرایط موجود متوجه کشورهای توسعه یافته است. بسیاری از کشورهای توسعه نیافته با موضوعاتی از قبیل مبارزه با فقر، توسعه بهداشت، تامین مسکن و غیره روبه‌رو هستند، به عبارت دیگر ضروریات زندگی و این مسائل در اولویت امور آن‌ها قرار دارد و نباید تصمیمات کنفرانس، محدودکننده این کشورها باشد.
وی اظهار کرد: دو روز ابتدایی این اجلاس مخصوص سران کشورهاست، کشور جمهوری اسلامی ایران در روز نخست سخنرانی داشت.
وزیر نیرو ادامه داد: در لیست اولیه که منتشر شد، حدود ۱۵۰ کشور ثبت شده بودند که در حد سران شرکت می‌کنند. طبیعی است که در لیست اولیه ممکن است اسامی وجود داشته باشد، اما در اجلاس شرکت نکنند. اطلاعات و تحلیل‌های ما حاکی از این بود که مسئولان رژیم کودک‌کش در این اجلاس شرکت‌ نمی‌کنند.
محرابیان خاطرنشان کرد: تصمیم ما این بود از این فرصت طلایی و این تریبون جهانی استفاده کنیم تا علاوه بر دفاع از حقوق مردم غزه در سخنرانی‌ها و مذاکرات چندجانبه، اثرگذاری حقوقی و فنی بر اجلاس داشته باشیم، ضمن اینکه اقدامات ارزشمند ایران را بیان کنیم.
وزیر نیرو یادآور شد: این در شرایطی بود که صبح امروز متوجه شدیم که حضور بی ربط مسئولان آدم‌کش و کودک‌کش صهیونیستی در این اجلاس قطعی شده است، به عبارتی مساله تغییر اقلیم که برای بهبود شرایط زندگی انسان‌ها پیگیری می‌شود به صحنه لابی آدم‌کش‌ها تبدیل شده است.
وی خاطرنشان کرد: بر این اساس تصمیم گرفتیم که در این اجلاس شرکت نکنیم و خوشبختانه از صبح امروز تاکنون این اقدام بسیار مورد توجه جامعه جهانی، آزادگان جهان و به ویژه کشورهای منطقه و حامیان جبهه مقاومت واقع شده است.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://eghtesadekeshvar.ir/?p=15899

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: