صنعت نفت برای رفع مسائل خود سطح همکاری با دانشگاه‌ها را افزایش دهد

صنعت نفت برای رفع مسائل خود سطح همکاری با دانشگاه‌ها را افزایش دهد

به گزارش اقتصاد کشور به نقل از  خبرنگار شانا، جواد محمدی  (سه‌شنبه، ۲۵ مهرماه) در دومین کنفرانس ملی فناوری‌های نو در مواد و انرژی با اشاره به اینکه ظرفیت‌های خوبی در کشور داریم، گفت: مهم‌ترین ظرفیت‌ در این زمینه منابع انسانی است که افتخارهای متعددی را برای کشور رقم زده است.

وی با بیان اینکه دانشگاه‌ها باید به سمت دانشگاه‌های نسل چهارم و پنجم بروند، گفت: دانشگاه‌ها باید ضمن حضور در حوزه‌های آموزش، پژوهش، فناوری، صنعت و چالش‌های محیط زیست، پاسخی درخور و کامل برای چالش‌ها داشته‌ باشند. ایران در حوزه نانوتکنولوژی در رتبه‌های برتر دنیا قرار دارد و این مهم توسط محققان دانشگاهی و پژوهشگاهی محقق شده است.

رئیس‌ دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران با بیان اینکه همکاری با صنعت باید از طرف دانشگاه آغاز شود، افزود: مسئولان دانشگاهی این همکاری را برقرار و دانشجویان و محققان دانشگاهی نیازهای صنعت را شناسایی کنند.

محمدی تصریح کرد: تفاهم‌نامه‌ها باید نقشه‌راه داشته باشند تا به قرارداد تبدیل شوند و دانشگاه‌ها، صنایع و بخش خصوصی و دولتی برای تحقق اهداف توسعه نظام با هم همکاری کنند.

وی با بیان اینکه دانشگاه می‌تواند در تحقیق و توسعه صنایع نفت و گاز ایفای نقش کند، افزود: صنعت نفت نیز برای رفع مسائل خود به دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها سفارش کار دهد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران ادامه داد: صنایع باور دارند و می‌دانند که دانشگاه می‌تواند نقش تحقیق و توسعه (R&D) را در صنایع به‌خوبی ایفا کند.

محمدی گفت: در بحث اشتغال دانشجویان خروجی‌ دانشگاه آزاد در بخش خصوصی و دولتی جذب شده‌اند.

دومین کنفرانس ملی فناوری‌های نوین در مواد و انرژی باحضور هوشنگ فلاحتیان، معاون برنامه‌ریزی وزیر نفت و محمداسماعیل کفایتی، رئیس پارک فناوری و نوآوری در محل مرکز همایش‌های بین‌المللی شرکت ملی نفت (باشگاه کوشک) برگزار شد.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://eghtesadekeshvar.ir/?p=13852

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: