صنایع تبدیلی و تکمیلی تولید ثروت می‌کند

وزیر جهاد کشاورزی:

صنایع تبدیلی و تکمیلی تولید ثروت می‌کند

به گزارش اقتصاد کشور به نقل از  خبرگزاری مهر، محمدعلی نیکبخت، وزیر جهاد کشاورزی در دیدار با اعضای کانون صنایع غذایی ایران از لزوم ایجاد تشکل‌های قدرتمند برای رونق تولید گفت و تاکید کرد: تولید، فرآوری و صادرات محصول، بازار رسانی، ارزش افزوده و ضایعات در بخش کشاورزی یک زنجیره بهم پیوسته از فعالیت تولیدکننده و صنعتگر است.

وی، صنعت، بازرگانی و تجارت را جز جدایی‌ناپذیر تولید عنوان کرد و گفت: صنایع تبدیلی و تکمیلی چرخ تولید را به حرکت وامی‌دارند و با ایجاد ارزش‌افزوده در محصولات کشاورزی، خلق پول و ثروت می‌کنند.

وزیر جهاد کشاورزی در تشریح این فرایند، تولید گوجه‌فرنگی و جذب مازاد تولید به صنعت را نمونه بارز اتحاد تولید و صنعت برای ایجاد ارزش افزوده معرفی و تصریح کرد: وجود صنایع تبدیلی و تکمیلی برای دریافت روزانه ۵۰ هزار تن گوجه‌فرنگی در تابستان امسال، ضمن جلوگیری از زیان تولیدکننده و کشاورز، فرآوری و راهی بازارهای صادراتی شد و ارز حاصل از فروش محصول فرآوری شده به چرخه اقتصاد کشور بازگشت.

وی از اعتقاد راسخ خود به تشکل‌های کشاورزی گفت و افزود: اگر تشکل‌ها قدرتمند و توانمند شوند، می‌توانند با تنظیم تولید شرایط مناسبی برای تأمین بازار مصرف فراهم کنند و به دنبال آن صادرات را رونق دهند.

نیکبخت همچنین، توجه تشکل‌ها را به نکاتی همچون ورود به کشت قراردادی توسط بخش خصوصی در تأمین مواد اولیه مورد نیاز صنایع غذایی و توسعه صادرات محصولات کشاورزی با هدف کسب بازارهای بین‌المللی و رونق داخلی جلب کرد.

وزیر جهاد کشاورزی در پایان این نشست، حل مشکلات مطرح شده و رفع بخش بزرگی از موانع در تصمیمات آتی و مشورتی با تشکل‌ها را قابل رفع خواند.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://eghtesadekeshvar.ir/?p=14853

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: