تمدید ۳ ماهه لغو پروازهای ایرلاین پرتقاضای اروپایی به اسرائیل

تمدید ۳ ماهه لغو پروازهای ایرلاین پرتقاضای اروپایی به اسرائیل

به گزارش اقتصاد کشور به نقل از  گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس،«بلیت هزاران اسرائیلی با تمدید تعلیق پروازهای ویز ایر کنسل شد»، این را دیروز سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد.

این سازمان اعلام کرد که شرکت هواپیمایی بزرگ مجارستانی ویز ایر، قصد دارد تا پایان ماه مارس آینده لغو تمام پروازهای خود را به و از اسرائیل تمدید کند.

این شرکت ارزان قیمت مجارستانی از اولین روزهای آغاز عملیات طوفان الاقصی اکثر پروازهای خود را به  و از اسرائیل به استثنای تعداد کمی از پروازهای نامنظم متوقف کرد.

سازمان رادیو تلویزیون رژیم صهیونیستی گفت که تصمیم این شرکت هواپیمایی به معنای لغو هزاران بلیط اسرائیلی‌ها است در حالی که در شرایط عادی، این شرکت بیش از ۱۰۰ پرواز در هفته به  و از اسرائیل انجام می‌داد.

سازمان مذکور افزود: اتصمیم ایرلاین مجارستانی به معنای اختلال در پرواز ده‌ها هزار اسرائیلی است که در مدت مذکور بلیت سفر دریافت کرده بودند، در حالی که این شرکت پیش از این برای مدت سه ماه تا پایان ۲۰۲۳ به دلیل تنش‌های امنیتی ناشی از جنگ غزه پروازها به سرزمین‌های اشغالی را لغو کرده بود.

شرکت هواپیمایی ویز ایر در مقایسه با سایر خطوط هوایی یک وسیله حمل‌ونقل هوایی کم‌هزینه محسوب می‌شود و برجسته‌ترین شرکت هواپیمایی برای مسافران اروپایی به  و از اسرائیل است.

در ۱۸ دسامبر گذشته(۲۸ اذر ماه)، سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که فرودگاه بین‌المللی بن گوریون در نزدیکی شهر تل‌آویو در نتیجه جنگ در نوار غزه، ضربه اقتصادی شدیدی خورده است و از همین رو ۶۰۰ کارمند خود را به مرخصی بدون حقوق فرستاده است در حالی که دستمزد یک هزار کارمند و کارگر دیگر را هم کاهش داده است.

سازمان فرودگاه‌های رژیم صهیونیستی تاکنون نتوانسته  خطوط هوایی بین‌المللی را به اسرائیل بازگرداند. اکثر شرکت‌های بین المللی از زمان آغاز جنگ اسرائیل علیه غزه در هفتم اکتبر، پروازهای خود را به و از اسرائیل به حالت تعلیق درآورده‌اند.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://eghtesadekeshvar.ir/?p=17555

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: