مساعدت ایمیدرو برای رفع موانع پروژه خط انتقال آب دریای عمان به اصفهان

مساعدت ایمیدرو برای رفع موانع پروژه خط انتقال آب دریای عمان به اصفهان

به گزارش اقتصاد کشور به نقل از  پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت صمت و به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، «محمدرضا موثقی‌نیا» معاون وزیر صمت و رئیس هیات عامل ایمیدرو که امروز به همراه معاون و مدیران ایمیدرو برای بررسی پروژه های معدن و صنایع معدنی یزد، وارد این استان شده، گفت: با توجه به اهمیت پروژه‌های انتقال آب از سواحل‌جنوبی به کشور برای وزارت صمت و ایمیدرو و نیز تامین آب مورد نیاز صنعت و معدن، این سازمان تمامی تلاش خود را برای رفع چالش‌های اجرای طرح‌ها از جمله تامین ورق فولادی به‌کار می‌گیرد.

به گفته وی، یکی از اقدامات ایمیدرو، رایزنی با شرکت‌های تولیدکننده ورق فولادی و رفع چالش های تامین این محصول، است.

رئیس هیات عامل ایمیدرو در ادامه یادآور شد: ایمیدرو راهبری اجرای پروژه‌های انتقال آب از خلیج فارس و دریای عمان را برعهده داشته است و مساعدت لازم را انجام خواهد داد.

موثقی‌نیا همچنین گفت: تجربه و دانشی که در خط یک انتقال آب از خلیج فارس به فلات مرکزی به دست آمده، پشتوانه خطوط بعدی برای این سازمان و همچنین شرکت های سرمایه گذار و پیمانکاران می شود.

پیش از وی «سیدفرهاد قادریان» رئیس قراردگاه آب استان اصفهان گفت: مسیر انتقال آب دریای عمان به استان اصفهان نزدیک به هزار کیلومتر است که ۵۰۰ کیلومتر از این مسیر مربوط به خط سیرجان اصفهان است.

وی با بیان اینکه مسیرهای عبوری شامل چهار استان می شود، افزود: در حال حاضر به پیشرفت ۷۵درصدی در فاز یک این خط (سیرجان-اصفهان) دست یافته ایم و ضروری است که مساعدت های لازم برای تامین ورق فولادی مورد نیاز، انجام گیرد.

رئیس قراردگاه آب استان اصفهان، سرعت و حجم اجرای طرح فوق را قابل ملاحظه دانست و اظهار کرد: در این طرح شرکت‌های فولاد مبارکه، ذوب‌آهن به همراه صنایع پتروشیمی، سیمان و نیز استانداری و شهرداری اصفهان، سهامدار و بهره‌مند از این خط انتقال آب هستند.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://eghtesadekeshvar.ir/?p=16336

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: