جذب سرمایه‌گذاری در بخش‌های تولیدی کشور/ یکپارچه‌سازی سهام‌های شرکت‌های وزارت کار

مدیرعامل شستا مطرح کرد؛

جذب سرمایه‌گذاری در بخش‌های تولیدی کشور/ یکپارچه‌سازی سهام‌های شرکت‌های وزارت کار

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی (شستا) از جذب سرمایه‌گذاری در بخش‌های تولیدی کشور خبر داد و گفت: در صورت فراهم شدن تأمین مالی از بازار پولی و مالی کشور، اولویت توسعه بخش نفت، گاز، پتروشیمی، دارو، معدن و حوزه دیجیتال را داریم.

ابراهیم بازیان گزارشی از فعالیت‌های شستا در دولت سیزدهم ارائه کرد و اظهار داشت: امروز ضروری‌ترین مساله کشور رشد تولید و اقتصاد است که بدون سرمایه‌گذاری انجام نمی‌شود؛ در این زمینه باید برنامه‌ریزی کنیم تا سرمایه‌های سرگردان را به سمت تولید سوق دهیم.

وی افزود: یکی از مشکل‌هایی که در مجموعه شرکت‌های زیرمجموعه وزارت کار داریم وجود سرمایه‌های سرگردان است که باید با یکپارچه‌سازی سرمایه‌ها به دنبال افزایش سرمایه و تزریق در بخش تولید باشیم.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی عنوان کرد: سرمایه‌گذاری در یک دوره پنج‌ساله سود را بیش از ۵ برابر افزایش می‌دهد که نیاز یک افق محیا برای توسعه در حوزه سرمایه‌گذاری هستیم.

بازیان با بیان اینکه شرکت شستا باهدف سرمایه‌گذاری به بازنشستگان تعلق دارد، گفت: درصدد هستیم تا با ایجاد ارزش‌افزوده، ذخایر بازنشستگان و بین نسلی را افزایش دهیم.

وی تأکید کرد: وظیفه ما در هلدینگ‌ها و شرکت‌ها، حفظ، ارتقا و رونق تولید با تکیه‌بر تولید دانش‌بنیان است. در شستا به دنبال شعار «یک گام به‌پیش» هستیم تا سهم سرمایه را در حوزه‌های مختلف افزایش دهیم و یک‌قدم بالاتر به نهاد حکمرانی کشور در اقتصاد کمک کنیم.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی با اشاره به فناوری‌های جدید و رونمایی از محصول‌های دانش‌بنیان& گفت: در مجموعه‌های شستا به عرصه‌های دانش‌بنیان با تحقق منویات رهبر فرزانه انقلاب اسلامی که بیان داشتند «تولید، ستون فقرات اقتصاد» ورود کردیم.

بازیان عنوان کرد: اقتصاد ما باید تاب‌آور، مستقل، غیر وابسته و مؤثر باشد؛ ازاین‌رو ما محصولاتی در شستا در حوزه‌های مختلف پتروشیمی، دارویی و سایر موارد به تولید رساندیم.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی (شستا) با بیان اینکه شرکت شستا با ظرفیت تولید ۳۰ محصول و بیش از ۲۰ محصول استراتژیک در ۱۷ صنعت فعال است، گفت: این شرکت سهم ۴ درصدی صادرات و یک درصد تولید ناخالص ملی را داراست.

وی ابراز داشت: شستا با تمرکز در حوزه کسب‌وکارها در دو بخش عمده اقتصادی از جمله تولید و خدمات فعال است. این شرکت در بخش تولید بیش از ۸۰ درصد و در خدمات ۲۰ درصد فعالیت دارد.

بازیان با اشاره به شرکت‌های زیرمجموعه گفت: این نهاد با ١۵٣ شرکت فعال کنترلی و ۱۰۰ شرکت غیر مدیریتی در عرصه اقتصاد کشور و درآمد ۸۰ درصد ریالی و ۲۰ درصد ارزی، در ۱۱ درصد سهم بازار سرمایه حضور جدی دارد.

به گفته وی، شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی دارای ۹ هلدینگ در حوزه‌های مختلف است و سهم بالایی از ۱۰ تا ۷۰ درصد در تولیدات کشور دارد.

منبع خبر

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://eghtesadekeshvar.ir/?p=10632

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: