کشتی اعزامی اروپا برای انتقال گاز سرزمین‌های اشغالی دست خالی بازگشت

کشتی اعزامی اروپا برای انتقال گاز سرزمین‌های اشغالی دست خالی بازگشت

‌به گزارش اقتصاد کشور به نقل از  گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از الجزیره، با توقف فعالیت خط لوله ای که گاز رژیم صهیونیستی را به مصر انتقال می‌داد، امروز نفتکشی که به دنبال بارگیری گاز طبیعی مایع از یک پایانه در آب‌های سرزمینی مصر بود به سمت الجزائر تغییر مسیر داد.

رویترز به نقل از اولومیده آجای، کارشناس خبر داد که نفتکش «سی پیک کاتالونیا» مسیر خود را از پایانه گاز طبیعی ایدکو در مصر تغییر داد و اکنون به سمت تأسیسات Arzewآرزئو در الجزایر می رود.

شرکت نفت شورون آمریکا که مدیریت استخراج گاز در میدان گازی تامار در ساحل شمالی سرزمین های اشغالی را برعهده دارد در دهم اکتبر گذشته و به دنبال عملیات طوفان الاقصی اعلام کرد که از بیم حملات گروه های فلسطینی فعالیت خود را متوقف می‌کند.

شورون صادرات گاز را از طریق خط لوله گاز زیر دریای مدیترانه شرقی که از بندر عسقلون در جنوب سرزمین‌های اشغالی تا مصر ادامه دارد، به حالت تعلیق درآورد.

رویترز به نقل از این کارشناس توضیح داد که مصر برای تامین بخشی از نیاز داخلی خود به واردات گاز اسرائیل متکی است، بنابراین قطع خطوط لوله به این معنی است که گاز کمتری برای صادرات گاز مایع در دسترس است.

وی افزود: ۵۰ درصد صادرات مصر از ابتدای سال جاری به اتحادیه اروپا و انگلیس فروخته شده است.

این کارشناس گفت: با این حال، مصر از ژوئیه به دلیل افزایش تقاضای داخلی در تابستان امسال هیچ گاز مایعی صادر نکرده است و قرار بود صادرات در این ماه از سر گرفته شود.

بر اساس داده‌های شرکت مشاوره ریستاد انرژی، مصر سالانه حدود هفت میلیارد فوت مکعب گاز طبیعی از میادین گازی تامار و لویاتان اسرائیل وارد می‌کند.
این شرکت در یادداشتی اعلام کرد که مصر ۳.۷ میلیون تن گاز طبیعی مایع از اکتبر ۲۰۲۲ تا ژانویه ۲۰۲۳ صادر کرده است.

آدیتیا ساراسوات، رئیس تحقیقات ریستاد انرژی، گفت که ادامه و گسترش درگیری اسرائیل منجر به افزایش قیمت انرژی خواهد شد.

عملیات مقاومت فلسطین به اقتصاد اسرائیل دربسیاری از بخش‌های مالی و تولیدی خسارت وارد کرده است، علاوه بر آن، ارزش شکل و بورس تل آویو را نیز کاهش داد.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://eghtesadekeshvar.ir/?p=13951

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: