برگزاری چهل‌و‌هشتمین نشست ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی

برگزاری چهل‌و‌هشتمین نشست ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی

به گزارش اقتصاد کشور به نقل از  مرکز روابط‌عمومی و امور بین‌الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «سیدصولت مرتضوی» در چهل‌و‌هشتمین نشست ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی با گرامیداشت یاد شهدای مقاومت و محکومیت جنایات رژیم صهیونسیتی در نوار غزه، اظهار داشت: در حمله به بیمارستان و کشتار زنان و کودکان اوج نیت پلید صهیونیسم مشاهده شد.

وی با تأکید بر لزوم حمایت جهان اسلام از مردم بی‌دفاع فلسطین، گفت: فلسطین نماد اتحاد و عزت و مقاومت در جهان است.

مرتضوی در ادامه، توسعه مشاغل خانگی را از مهم‌ترین بسترهای شکوفایی اقتصادی خانوارها عنوان کرد و گفت: مشاغل خانگی می‌تواند با استفاده از ویژگی‌های خود یکی از ظرفیت‌های رشد تولید در نظام اسلامی باشد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی رونق هنرآموزی در خانواده را از ارزش‌های توسعه مشاغل خانگی مطرح کرد و افزود: افزایش تولید ناخالص داخلی در برخی کشورها به دلیل رشد کارگاه‌های کوچک خانگی بوده است.

وی از صنایع دستی، فرش‌بافی، سنگ‌های قیمتی و … به عنوان نمونه پتانسیل‌های رشد این حوزه نام برد و گفت: مشاغل خانگی مصرف انرژی و هزینه‌های تولید را کاهش می‌دهند و تسهیل ورود این قشر به بازار کار که از سیاست‌های مهم دولت است را فراهم می‌کنند.

مرتضوی از اثرات مهم توجه به مشاغل خانگی را کاهش نیم‌درصدی بیکاری بانوان دانست و افزود: سهم مشاغل خانگی از کل اشتغال متعهد‌شده دولت ۱۵۰ هزار فرصت شغلی است.

وزیر کار گفت: در بازه زمانی شروع به کار دولت مردمی سیزدهم بالغ بر ۲۵۰ هزار فرصت شغلی خانگی ایجاد شده است.

وی اظهار داشت: با همراهی و مساعدت بانک‌های عامل در سال‌جاری بالغ بر ۴ هزار میلیارد تومان به حوزه مشاغل خانگی تخصیص یافته است.

مرتضوی تحقق اهداف اشتغال‌زایی دولت را به واسطه حضور و دغدغه بخش خصوصی و کارآفرینان دانست و از آنان تقدیر کرد.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://eghtesadekeshvar.ir/?p=14091

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: