وزیر صمت: برنامه شناسنامه تحول صنعت خودرو در ایران‌خودرو اجرا می‌شود

وزیر صمت: برنامه شناسنامه تحول صنعت خودرو در ایران‌خودرو اجرا می‌شود

به گزارش اقتصاد کشور به نقل از خبرگزاری فارس ؛ عباس علی آبادی، وزیر صمت، با حضور در شرکت ایران خودرو، در نشستی چهارساعته با مدیران ارشد این گروه صنعتی، ضمن بررسی زیرساخت‌های موجود برای توسعه و تولید محصول و همچنین برنامه‌های تحولی ایران خودرو در این زمینه، مشکلات و موانع موجود را نیز در حوزه‌های مختلف فعالیت این شرکت مورد واکاوی قرار داد.

علیمردان عظیمی، مدیرعامل این گروه صنعتی نیز که برای انجام ماموریت کاری به ازبکستان سفر کرده، به صورت تلفنی موضوعات مطروحه از سوی وزیر را دنبال کرد.

وزیر صمت در نشست با مدیران ایران خودرو و بازدید از مرکز تحقیقات و خط تولید محصول جدید این شرکت، در تشریح علت برگزاری این نشست گفت: تحقق اهداف راهبردی که برای تحول در صنعت خودرو دنبال می‌کنیم، نیازمند گفت و گو با صنعتگران و خودروسازان است که در این مسیر به برگزاری نشست با مدیران ایران خودرو برای مرور راهبردهای توسعه صنعت خودرو اقدام کردیم.
وی گفت: وزارت صمت پیگیری‌های مستمر و مجدانه‌ای برای رفع موانع تولید در صنعت خودرو در طول هشت ماهه گذشته داشته است تا خودروسازان بتوانند برنامه‌های تعهد شده خود را محقق کنند.
علی آبادی با بیان این که در آستانه تحول جدی و مهم هستیم، عنوان کرد: تحول از خودروهای بنزینی به برقی و تحول از خودروهای معمولی به هوشمند تغییر مهم و بزرگی در این صنعت است و آن چه همه در آینده منتظرش هستیم، حتما روی خواهد داد.
وزیر صمت با بیان این که خوش‌بختانه ایران خودرو در مسیر تحولی خوبی قرار گرفته، تضمین تحول در این خودروساز را خواست ذینفعان دانست و گفت: علاوه بر کارکنان، تمامی ذینفعان که شامل تمامی مردم ایران می‌شود، باید این خواسته را داشته باشند.
وی تصریح کرد: اگر مردم ایران خواسته‌ای داشته باشند و همه بر خودرو و توسعه و کیفیت آن حساس باشند و ارتقا را بخواهند و تولیدکننده شنوای صدای ذینفعش باشد، تحول در این صنعت رقم می‌خورد.

علی آبادی افزود: از نظر من این اتفاق مبارک می‌تواند در ایران‌خودرو روی دهد با توجه به این که خواسته مردم مشخص است و باید این خودروساز بتواند با آمادگی برای تحول، پاسخ ذینفع خود را بدهد.
وی با بیان این که ایران خودرو امروز فقط بنگاه اقتصادی نیست، بلکه باید نمادی از توانایی‌های ملت ایران باشد، تصریح کرد: در حال حاضر نقاط قابل بهبودی وجود دارد که باید رفع کنیم تا این نماد در جایگاه واقعی خود قرار بگیرد.
وزیر صمت حرکت به سمت خودروهای آینده را تابع شرایط روز ارزیابی کرد و گفت: در حال حاضر مسائل زیست محیطی اقتضا می‌کند به سمت خودروهای درون سوز نرویم.
وی بیان کرد: احترام به محیط زیست، هدف دولت سیزدهم است، ما در صنعت کشور متعهد هستیم که این نیاز جدی زندگی مردم را دنبال کنیم.
وی ادامه داد: خودروهای برقی درحال حاضر یکی از مسیرها برای رفع مشکل آلایندگی و محیط زیست است و شاید در آینده راه‌حل‌های دیگری نیز مطرح شود که باید پیوسته به دنبال به روز بودن باشیم.
وزیر صمت گفت: برقی‌سازی حمل و نقل  در دنیا دنبال شده و آن چه در کشور ما در حال شکل‌گیری است به علت تعقیب این مسیر نیست، بلکه به اقتضای نیاز جامعه است که ما در حال دنبال کردن این راهبرد هستیم.
وی تاکید کرد: علاوه بر اجرای برنامه‌های جاری، حرکت به سمت برقی‌سازی حمل و نقل خودرویی کشور باید در برنامه تحولی خودروسازان جایگاه ویژه‌ای داشته باشد.
علی آبادی دلایل اقتصادی را دیگر عامل تعقیب حرکت به سمت برقی سازی حمل و نقل برشمرد و گفت: اقتصاد وابسته به سلامت مردم و سوخت مصرفی، باید به سمت استفاده از انرژی‌های پاک حرکت کند.

وی راهبرد وزارت صمت را حمایت از تمامی صنایع از جمله خودروسازی دانست و تاکید کرد: ایران خودرو مجموعه صنعتی بسیار مهم و باسابقه طولانی ۶۰ ساله در صنعت کشور است، البته نواقصی هم که دارد باید برطرف کنیم.
علی آبادی با بیان این که ایران‌خودرو به عنوان بزرگ‌ترین خودروساز کشور  به همراه تمامی صاحبان صنایع خودرویی باید تلاش گسترده‌ای در  تولید محصولات با کیفیت داشته باشند، اظهار کرد: اجرایی شدن و تحقق تعهدات خودروسازان تا پایان ۱۴۰۲، به صورت مستمر توسط وزارت صمت پیگیری می‌شود و بر ضرورت ایفای کامل تعهدات تاکید داریم.

وزیر صمت با تاکید بر ضرورت توسعه و تولید خودروهای با کیفیت بالاتر، گفت: خودروسازان باید خودروهایی شایسته مردم ایران تولید کنند و این اصل بنیادین دارای اهمیت بالایی در سیاست‌های کلان وزارت صمت است.
گفتنی است، در این رویداد از محصولات آتی ایران خودرو به ویژه خودروهای برقی با تمرکز بر تحویل به ناوگان حمل و نقل عمومی نیز بازدید به عمل آمد و بر ضرورت تسریع در ورود این خودروها به چرخه مصرف طبق برنامه زمانی اعلام شده تاکید شد.
وزیر صمت در پایان این نشست و بازدید میدانی، از آخرین وضعیت تحویل خودروهای تولیدی این شرکت به خریداران بازدید کرده و فرآیند بارگیری و ارسال خودرو را بررسی کرد.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://eghtesadekeshvar.ir/?p=18373

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: