بهره‌مندی از خدمات فنی و مهندسی ایران برای احداث نیروگاه در عراق

در دیدار محرابیان با وزیر برق عراق اعلام شد؛

بهره‌مندی از خدمات فنی و مهندسی ایران برای احداث نیروگاه در عراق

وزیر نیرو درباره ظرفیت‌های فنی و مهندسی ایران در بخش انرژی گفت: کارخانه‌های تولید تجهیزات و قطعات صنعت برق در کشور از ظرفیت خوبی برخوردارند، تا جایی که در این زمینه صادرات خدمات فنی و مهندسی نیز صورت می‌گیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو، علی‌اکبر محرابیان صبح امروز در دیدار با «زیاد علی فاضل» وزیر برق کشور عراق، افزود: جمهوری اسلامی ایران در زمینه دیپلماسی آب و برق در دولت سیزدهم فعالانه در مواجهه با کشورهای همسایه و منطقه حضور دارد.

وی ادامه داد: ظرفیت‌های فنی و مهندسی ایران در بخش انرژی برق بسیار گسترده و درحال‌توسعه است.

وزیر نیرو خاطرنشان کرد: فعالیت در این بخش در کنار پتانسیل موجود در کارخانه‌های تولید تجهیزات و قطعات این صنعت در جمهوری اسلامی ایران در شرایط مطلوبی قرار دارد و جزو افتخارات کشور محسوب می‎شود و بر همین اساس موضوع صادرات این خدمات و تجهیزات به کشورهای منطقه مطرح می‌شود.

محرابیان گفت: براین‌اساس با عراق به‌عنوان کشور همسایه و دوست روابط و مناسبات خوبی حاکم و برقرار است و به‌منظور بهره‌مندی از این ظرفیت‌ها تبادل نظر می‌شود؛ این تبادل‌ها به نحوی است که بخش خصوصی در کشورهای ایران و عراق فعال شوند که حاصل و نتیجه نهایی آن رضایت مردم و توسعه اقتصادی هر دو کشور است.

بهره‌مندی از خدمات فنی و مهندسی ایران برای احداث نیروگاه در عراق

در ادامه “زیاد علی فاضل” ضمن ابراز خرسندی از تشکیل جلسه با وزیر نیرو در کشور ایران گفت: امروز درباره حمایت از وزارت برق عراق، تبادل تجربیات، تأمین نیاز عراق به برق و مسائل مرتبط با آن گفت‌وگو و تبادل نظر شد.

وزیر برق کشور عراق درباره بهره‌مندی از توان و دانش ایرانیان برای پیشبرد اقدام‌ها در صنعت برق عراق با اشاره به تبادل نظر درباره تبادل خدمات فنی و مهندسی ایران در زمینه احداث نیروگاه‌های برق در کشور، افزود: هم‌اکنون متخصصان و شرکت‌های بزرگی از جمله شرکت مپنا در عراق فعال هستند؛ تبادل تجربه و اطلاعات این حوزه در جریان است و به توسعه روابط در زمینه‌های مختلف کمک می‌کند.

منبع خبر

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://eghtesadekeshvar.ir/?p=10177

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: