شروع سال جدید میلادی با افزایش ۱.۵ درصدی قیمت نفت

شروع سال جدید میلادی با افزایش ۱.۵ درصدی قیمت نفت

به گزارش اقتصاد کشور به نقل از  گروه اقتصاد بین‌الملل فارس به نقل از رویترز، در نخستین روز کاری بازارهای جهانی پس از تعطیلات سال نوی میلادی به علت نگرانی از اختلال در غرب آسیا و امید به تقاضای بالا در تعطیلات و همچنین اجرای محرک‌های اقتصادی در چین به عنوان بزرگ‌ترین واردکننده نفت، قیمت نفت ۱.۵ درصد افزایش یافت.

هر بشکه نفت برنت با یک دلار و ۴۶ سنت افزایش ۷۸.۵۰ دلار فروخته شد و هر بشکه نفت خام آمریکا با یک دلار و ۲۳ سنت افزایش ۷۲.۸۸ دلار معامله شد.

بنا بر پیش‌بینی اقتصاددانان متوسط قیمت نفت برنت در سال جدید ۸۲.۵۶ دلار در هر بشکه خواهد بود که بالاتر از متوسط قیمت نفت در سال ۲۰۲۳ برابر با ۸۲.۱۷ دلار در هر بشکه است.

تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند رشد اقتصادی ضعیف جلوی افزایش تقاضا را می‌گیرد اما تنش‌های ژئوپلتیکی از قیمت‌ها حمایت خواهد کرد.

لئون لی، تحلیلگر بازارهای سی ام سی دلیل این افزایش قیمت را حمله به کشتی در دریای سرخ در ابتدا هفته و افزایش تقاضا در جشنواره بهار چین یعنی تعطیلات سال نوی چینی در اوایل ماه فوریه می‌داند.

بر اساس آمارهای کشتیرانی، حداقل ۴ نفتکش حامل گازوئیل و سوخت جت از مبدا غرب آسیا و هند به مقصد اروپا مسیر خود را سمت آفریقا تغییر داده‌اند تا از دریای سرخ عبور نکنند.

در عین حال، سرمایه‌گذاران پس از کاهش فعالیت کارخانه‌های چین در ماه دسامبر برای سومین ماه متوالی، منتظر اجرای محرک‌های اقتصادی جدید در چین هستند.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://eghtesadekeshvar.ir/?p=17355

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: