موافقت با درخواست مشترک وزارتخانه‌های نفت و کشور درباره حمل‌ونقل پاک

موافقت با درخواست مشترک وزارتخانه‌های نفت و کشور درباره حمل‌ونقل پاک

درخواست مشترک وزارتخانه‌های نفت و کشور درباره حمل‌ونقل درون‌شهری عمومی و پاک در نشستی با حضور معاون اول رئیس‌جمهوری بررسی و با آن موافقت شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی معاون اول رئیس‌جمهوری، در نشست بررسی طرح‌های توسعه حمل‌ونقل عمومی که روز سه‌شنبه (۱۳ دی‌ماه) و با حضور جواد اوجی، وزیر نفت برگزار شد، محمد مخبر، معاون اول رئیس‌جمهوری با اشاره به گزارش‌های ارائه‌شده درباره مقدار آلایندگی موتورسیکلت‌ها، بر لزوم استفاده از وسایل حمل‌ونقل برقی به‌ویژه در ناوگان حمل‌ونقل عمومی کشور تأکید کرد.

در این نشست درخواست مشترک وزارتخانه‌های نفت و کشور درباره حمل‌ونقل درون‌شهری عمومی و پاک بررسی شد و پس از ارائه توضیحات فنی و اقتصادی، با این درخواست موافقت شد.

بر اساس این طرح مقرر شد از محل صرفه‌جویی در مصرف سوخت مبلغ ۴ میلیارد دلار برای تأمین ۳۴۶ هزار وسیله حمل‌ونقل جدید و بهینه برای کاهش آلودگی هوا از جمله اتوبوس، مینی‌بوس، تاکسی و موتورسیکلت‌های برقی یا پایه گازسوز هزینه شود.

در ادامه مقرر شد بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا، ۵۰۰ میلیون یورو برای اجرای طرح جایگزینی اتوبوس‌های جدید با اتوبوس‌های فرسوده تخصیص یابد و این طرح هرچه زودتر عملیاتی شود.

منبع خبر

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://eghtesadekeshvar.ir/?p=9985

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: