به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «اقتصاد کشور» پویش شبکههای اجتماعی «یک ملت، یک صدا» با مشارکت فعالان رسانهای در چند زبان فارسی، کردی، لری و بلوچی و… راهاندازی شد. مدیر این کمپین میگوید هدف، برجسته کردن مشترکات فرهنگی و نه تفاوتهاست.
متن گزارش:
پویش «یک ملت، یک صدا» از هفته گذشته در اینستاگرام و توییتر آغاز به کار کرده است. هر روز یک موضوع فرهنگی مشترک معرفی میشود و کاربران با ارسال ویدیو، عکس یا خاطرههای کوتاه مشارکت میکنند.
-
گفتگو با مدیر پویش:
حمید رضایی، مدیر کمپین، در گفتوگو با «اقتصاد کشور» توضیح داد:«پیام ما ساده است: زبانهای مختلف گنجینه بزرگی از تجربه و آداب است؛ وقتی کاربران خودشان درباره همین مشترکات حرف میزنند، نوعی پل ارتباطی میان مردم ایجاد میشود.»
-
آمار مشارکت:
تاکنون بیش از ۵۰۰۰ پست ویدیویی و ۳۰۰۰ استوری با هشتگهای #یک_ملت_یک_صدا و #همصدایی منتشر شده است.
کاربر کردزبان در توییتر نوشت:«دیدن دوستان لری و بلوچ در یک قاب و صحبت از پلو و نان تنوری، تلنگری بود که ما همه بخشهای یک پازل بزرگیم.»
-
ادامه پویش:
این کمپین تا پایان سال با پنج چالش هفتگی ادامه دارد و قرار است منتخب پستها در قالب یک کلیپ ۱۰ دقیقهای از شبکههای ملی پخش شود.