ثبت ۷۰۰ هزار بیمه شده جدید اجباری، مشاغل و حِرَف

معاون وزیر کار اعلام کرد:

ثبت ۷۰۰ هزار بیمه شده جدید اجباری، مشاغل و حِرَف

معاون اشتغال وزارت کار از ثبت یک میلیون و ۳۰۰ هزار کد ملی در سامانه «رصد» خبر داد و گفت: امسال ایجاد یک میلیون و ۵۰ هزار فرصت شغلی جدید برای ثبت در سامانه رصد کشور هدفگذاری شده است.

به گزارش ایسنا سامانه ملی رصد اشتغال کشور با هدف کسب اطلاعات دقیق از ورودی و خروجی‌های بازار کار و میزان اشتغال ایجادی، طراحی و راه اندازی شده است و از طریق این سامانه، دستگاه‌های اجرایی اطلاعات اشتغال خود را اعلام می‌کنند.

در حال حاضر این سامانه بر سایت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار دارد و آمار و اطلاعات مربوط به اشتغال هر دستگاه و تعداد شاغلان در سطح استانی و شهرستانی در آن بارگذاری می‌شود.

سامانه رصد ثبت اشتغال یکی از راهکارهایی است که دولت برای ساماندهی اشتغال ایجاد کرده و افراد جویای کار می‌توانند با ثبت نام در سامانه، درخواست خود را برای دریافت شغل مناسب اعلام کنند.

به اعتقاد کارشناسان و تحلیلگران بازار کار یکی از چالش‌های حوزه اشتغال، نبود اطلاعات و آماری برای برنامه‌ریزی‌های مربوط به بازار کار است و سامانه‌هایی که به منظور ثبت اشتغال ایجادی و شناسایی فرصت‌های شغلی راه اندازی می‌شوند امکان دسترسی بهتر و آسان‌تر جویندگان کار و کارفرمایان را فراهم می‌کنند.

در همین راستا محمود کریمی بیرانوند ـ معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت کار ـ آمار تازه‌ای از اشتغال ثبت شده در سامانه ملی رصد ارائه داده و می‌گوید: برای سال ۱۴۰۱ یک میلیون و ۲۱۲ هزار فرصت شغلی جدید درنظر گرفته شده بود که بر این اساس بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار کد ملی منحصر روی سامانه رصد اشتغال به ثبت رسیده و میانگین صحت سنجی کشور نیز با ثبت ۹۵۰ هزار کدملی صورت گرفته و تمام اطلاعات جزیی در خصوص این عده موجود است.

وی همچنین از پرداخت بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات اشتغال در کشور طی سال ۱۴۰۱ خبر داد و گفت: میزان اشتغال ثبت‌شده سامانه رصد در حالی است که بر اساس اعلام سازمان امور استخدامی، بیش از ۱۲۰ هزار کد ملی هم در بخش دولتی ایجاد اشتغال شده و مجموع این دو هدف یک میلیون شغل دولت مردمی را بیش از تعهد محقق کرده است.

منبع خبر

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://eghtesadekeshvar.ir/?p=10975

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: