کشف فروش غیر‌قانونی ۱۴ هزار قرص نان در یک نانوایی

کشف فروش غیر‌قانونی ۱۴ هزار قرص نان در یک نانوایی

به گزارش اقتصاد کشور به نقل از  خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، مسعود امرالهی، مدیرکل بازرسی و نظارت بر کالا‌های اساسی و محصولات کشاورزی در برنامه میز اقتصاد شبکه سیمای جمهوری اسلامی ایران از فروش غیر قانونی ۱۴ هزار قرص نان تنها در یک نانوایی خبر داد.

این مسئول افزود: از ۲۳ کارت ثابت برای خرید نان از کارتخوان‌ هوشمند این نانوایی استفاده شده بود که شناسایی شد و قرار است با آنها برخورد تعزیراتی شود که شامل، قطع سهمیه آرد، بازپس گیری یارانه و جرایم سنگین است.

وی گفت:‌ این گونه تخلفات باعث طولانی شدن صف‌های خرید نان می‌شود، مردم به جای ۵ دقیقه مجبورند نیم ساعت در صف نانوایی بمانند، زیرا نانوا بخشی از سهمیه خود را به صورت غیرقانونی فروخته و باقیمانده را در مدت زمان کمتری خواهد پخت که صفهای طویل ایجاد می شود.

امرالهی گفت: راه اندازی کا‌رتخوان‌های هوشمند در کشور موجب شناسایی راحت متخلفان می شود.

به گزارش اقتصاد کشور به نقل از  فارس، گزارش ها در زمینه کم فروشی و گرانفروشی نان بسیار است که نانوایی ها به بهانه‌های مختلف مانند با پاشیدن چند دانه کنجد و یا افزایش اندازه نان، قیمت را دو یا سه برابر می‌ کنند.

پیش از این مسعود امرالهی گفته بود: اگر اجرای طرح هوشمندسازی توزیع آرد یارانه‌ای نبود، اساسا کشف چنین مواردی ممکن نبود، کشف همین موارد، جزو نتایج طرح است، البته گزارش‌های مردمی نیز در شناسایی تخلفات اخیر موثر واقع شد؛ کشف تخلف یک عامل مهم در جلوگیری از بروز تخلفات است.دستگاه‌های کارت‌خوان هوشمند یک راه حل مبتنی بر داده هستند که می‌توان با استفاده از آن کشف تخلف را که قبلا بصورت کاملا سنتی و پر خطا انجام می‌شد، تسهیل کرد.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://eghtesadekeshvar.ir/?p=15022

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: