استفاده از دستاوردهای شرکت‌های دانش بنیان برای مدیریت مصرف

وزیر نیرو اعلام کرد؛

استفاده از دستاوردهای شرکت‌های دانش بنیان برای مدیریت مصرف

وزیر نیرو گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان در زمینه مدیریت مصرف دستاوردهای خیلی خوبی دارند که تلاش می‌شود از آن بهره‌برداری شود تا موفقیت‌های بیشتری در مدیریت مصرف حاصل شود.

«علی‌اکبر محرابیان» روز سه‌شنبه در حاشیه نشست با شرکت‌های دانش بنیان صنعت آب و برق در محل وزارت نیرو در جمع خبرنگاران افزود: یکی از مهم‌ترین موضوع‌هایی که در دستور کار است، رعایت الگوی مصرف، صرفه جویی و مدیریت مصرف است.

وی ادامه داد: این امر در کنار اقدامات فرهنگ سازی نیاز به فناوری‌های جدید دارد تا هم مصرف‌کننده بتواند از میزان مصرف خود مطلع باشد و هم ابزار و روش‌های مدیریت مصرف را در اختیار مصرف‌کننده قرار دهیم.

وزیر نیرو خاطرنشان کرد: شرکت‌های دانش بنیان ایده‌های بسیار خوبی و دستاوردهایی داشتند که در این زمینه امیدواریم با بهره‌گیری از این یافته‌ها و تجهیزات بتوانیم گام بلندی در مدیریت مصرف برداریم.

محرابیان در باره نشست امروز با شرکت‌های دانش بنیان گفت: جلسه امروز به منظور بررسی مسائل و موانع رشد شرکت‌های دانش بنیان‌ها در مسیر تامین تجهیزات تعمیرات و توسعه در صنعت آب و برق بود که جلسه خوبی بود و شرکت‌ها استقبال خوبی از حضور در این جلسه داشتند.

وی ادامه داد: تلاش شد علاوه بر بررسی مسائل و موضوع‌های این شرکت‌ها به عنوان اتاق فکری برای حل مسائل شرکت‌های دانش بنیان در صنعت آب و برق داشته باشیم.

وزیر نیرو بیان کرد: نکته قابل توجه این است که با بهره‌گیری از توان این شرکت‌ها و با دانش این شرکت‌ها قادر خواهیم بود بسیاری از مسائل و موضوع‌های صنعت آب و برق را حل کنیم.

محرابیان در باره هماهنگی‌های صورت گرفته در دولت و به خصوص معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای جهت‌دهی، نظم‌دهی و ساماندهی فعالیت‌های فناوران گفت: آیین‌نامه حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان صنعت آب و برق در ابتدای سال جاری تصویب شد و با بهره‌مندی از حمایت‌های پیش‌بینی شده فعالیت این شرکت‌ها تسهیل یافته است.

وی خاطرنشان کرد: از جمله این حمایت‌ها می‌توان به حمایت‌های مالی اشاره کرد که در این زمینه معافیت مالیاتی و همچنین ارائه تسهیلات ارزان قیمت به شرکت‌ها مانند تسهیلات ساخت بار اول در دستور کار قرار گرفته است.

وزیر نیرو ادامه داد: به منظور ارائه تسهیلات به شرکت‌های دانش‌بنیان به خصوص در بند «ط» تبصره ۱۵ قانون بودجه ۱۴۰۱ اعتبار خوبی پیش‌بینی شده است.

محرابیان با اشاره به ارائه گزارشی از روند فعالیت‌ها و پیشبرد اقدامات شرکت‌های دانش‎ بنیان از فروردین و اردیبهشت سال ۱۴۰۲، گفت: مقرر شده است که مسائل و چالش‌های شرکت‌های دانش بنیان به صورت ویژه بررسی و در جلسات هفتگی مطرح شوند.

وی افزود: صنعت آب و برق صنعت پرافتخاری است که از ابتدای انقلاب تاکنون دستاوردهای ارزنده‌ای را کسب کرده و شاخصه‌های ارزشمندی را در مقایسه با کشورهای همسایه و نیز سایر کشورهای توسعه یافته در این صنعت از آن خود کرده است.

وزیر نیرو انتقال تکنولوژی صنعت آب و برق ایران به سایر کشورهای توسعه یافته را جزئی از این افتخارات برشمرد.

منبع خبر

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://eghtesadekeshvar.ir/?p=10431

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: