آمادگی ایران برای ایجاد شهرک صنعتی در عمان

آمادگی ایران برای ایجاد شهرک صنعتی در عمان

به گزارش اقتصاد کشور به نقل از  خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، عباس علی‌آبادی امروز در بیستمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی و تجاری جمهوری اسلامی ایران و سلطنت عمان با بیان اینکه ما آمادگی داریم در عمان سرمایه‌گذاری کنیم، گفت: ما آماده هستیم تا در بخش انرژی همکاری مشترک داشته باشیم و در عمان نیروگاه بسازیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: همچنین می‌توانیم در عمان زمینه احداث نیروگاه در سایر کشورها از جمله افریقا را فراهم سازیم زیرا ما و شما توان فنی و مالی داریم و با استفاده از این توانمندی می‌توانیم کارهای بزرگی را انجام دهیم.

وی بیان داشت: پیشنهاد مشخص من این است که حول چند پروژه مهم با یکدیگر کار کنیم. لذا ما آمادگی داریم در عمان یک شهرک صنعتی بزرگ تأسیس کنیم.

علی‌آبادی اظهار داشت: ما می‌توانیم سرمایه‌گذاران عمانی را برای سرمایه‌گذاری‌های بزرگ در حوزه‌های مختلفی مانند معادن، انرژی، پزشکی و … بپذیریم.

وی افزود: ما در ایران در زمینه حمل‌ونقل و برقی‌سازی حمل‌ونقل از امکانات خوبی برخوردار هستیم و مطلع هستم که در این زمینه در عمان نیز اقدامات خوبی انجام شده است. لذا می‌توانیم به صورت گسترده در زمینه ساخت اتومبیل‌های برقی با یکدیگر همکاری کنیم و با تولید این محصول آن را به منطقه نیز صادر کنیم.

به گزارش اقتصاد کشور به نقل از  فارس، بیستمین اجلاس کمیسیون‌های مشترک همکاری‌های اقتصادی و تجاری جمهوری اسلامی ایران و سلطنت عمان با حضور عباس علی‌آبادی وزیر صمت، و قیس‌ بن محمد الیوسف وزیر تجارت، صنعت و توسعه سرمایه‌گذاری عمان عصر امروز در هتل اسپیناس پالاس تهران برگزار شد.

در حاشیه این اجلاس توافق‌نامه حمایت از سرمایه‌گذاری‌های مشترک بین وزارت صمت ایران و وزارت اقتصاد عمان امضا شد. همچنین یادداشت تفاهم همکاری در زمینه‌های فناوری و تکنولوژی بین وزارت صمت ایران و اتاق بازرگانی عمان امضا شد.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://eghtesadekeshvar.ir/?p=16141

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: