دردسر جدید گوگل برای کاربران ایرانی/ خطر لغو پروانه شرکت مخابرات ایران

دردسر جدید گوگل برای کاربران ایرانی/ خطر لغو پروانه شرکت مخابرات ایران

دردسر جدید گوگل برای کاربران ایرانی، توضیح درباره رفع فیلتر برخی از پلتفرم‌های خارجی، لغو پروانه شرکت مخابرات ایران و آخرین وضعیت پنجره ملی خدمات دولت هوشمند برخی از مهم‌ترین موضوعاتی بودند که این هفته در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات به آن پرداخته شد.

هفته گذشته برخی کاربران از اختلال در اینترنت نارضایتی داشتند که دلیل آن در ابتدا مشخص نبود اما با گذشت چند روز، ابتدای هفته، رئیس شرکت ارتباطات زیرساخت دلیل این اختلال را توضیح داد. طبق گفته وی محدودیت جدید گوگل برای کاربران ایرانی، عامل اختلال در دسترسی کاربران به سرویس دهنده گوگل بود؛ درواقع شرکت گوگل در اقدامی غیر حرفه‌ای، نسبت به ایجاد اختلال در استفاده از سرویس جست و جوی خود (Google.com) برای کاربران ایرانی اقدام کرد.

از سوی دیگر به دنبال مشکلاتی که کاربران ایرانی جهت دسترسی به برخی از سایت‌های تحریم شده دارند، رئیس شرکت ارتباطات زیرساخت کشور از تحریم هزاران سرویس پرکاربرد برای کاربران ایرانی از سوی آمریکا خبر داد و تأکید کرد با ارائه سرویس های فنی در کنار مردم هستند تا این تحریم‌ها بی‌اثر شوند.

عدم تمدید پروانه مخابرات ایران از سوی رگولاتوری و واکنش مخابرات دیگر خبری بود که با نزدیک شدن به پایان هفته منتشر شد و واکنش مخابرات و وزیر ارتباطات را به همراه داشت.

مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران در این زمینه اعلام کرد با توجه به نامه ارسالی از سوی سازمان محترم تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی درباره پروانه شرکت مخابرات، در محتوای نامه و موارد اشاره شده خلاء های قانونی و حقوقی زیادی وجود دارد که با پاسخ‌های مستدل و مستند شرکت مخابرات قطعا مسیر تمدید پروانه این شرکت هموار خواهد شد.

او تأکید کرد با توجه به مفاد پروانه فعلی شرکت مخابرات ایران مانعی برای تمدید فعالیت وجود ندارد. همچنین عیسی زارع پور- وزیر ارتباطات در حاشیه جلسه هیأت دولت به این موضوع اشاره کرد و گفت: در حوزه حاکمیت شرکتی و نقشی که شرکت های خصوصی در شبکه که بنا به دلایلی که در گذشته بوده ماموریت خود را به درستی انجام ندادند؛ به عنوان مثال شرکت مخابرات ایران که در این روزها بحث آن مطرح است و در حوزه تجمیع و شبکه داخلی شهرها و استان ها طی سالیان گذشته وظیفه خود را به درستی انجام نداده و شبکه اشباع بوده و در برخی از ساعات مشکلاتی را در برخی از استان ها ایجاد کرده است.

البته زارع پور روز چهارشنبه درباره موضوعات دیگر مانند رفع فیلتر برخی از پلتفرم‌ها و پنجره ملی خدمات دولت هوشمند هم توضیحاتی ارائه کرد و در نشست مشترک میان وزارت ارتباطات و سازمان فناوری اطلاعات مشخص شد تا الان بیش از ۹۷ درصد از دستگاه‌های اجرایی به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند پیوسته‌اند و بیش از سه هزار خدمت در بستر آن به مردم ارائه می‌شود.

هشدار شرکت مخابرات درباره دریافت تماس یا پیامک‌های کلاهبرداری دیگر خبری بود که در هفته‌ای که گذشت منتشر شد. شرکت مخابرات ایران در این زمینه هشدار داد که شهروندان از در اختیار قرار دادن هرگونه اطلاعات شخصی و یا مراجعه به محل‌های اعلام شده خودداری کنند. تماس‌های تلفنی و یا دریافت متنی که افراد کلاهبردار برای ارسال پیامک تبلیغاتی انتخاب و کاربران را وادار به برقراری ارتباط با خودشان می‌کنند، باعث می‌شوند علاوه بر توصیه های متعدد، کاربران اطلاعات شخصی یا اطلاعات حساب را در اختیارشان قرار دهند.

بنابراین مشتریان می‌توانند این گونه کلاهبرداری‌ها و موارد مشابه احتمالی را با سامانه پاسخگویی ۲۰۲۱ شرکت مخابرات ایران اعلام کنند و در صورت اطمینان از کلاهبرداری با پلیس فتا تماس و یا از طریق سایت www.cyberpolice.ir اقدام کنند.

منبع خبر

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://eghtesadekeshvar.ir/?p=11270

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: