حمایت دولت از شرکت‌های صادرکننده خدمات فنی و مهندسی

دكتر «داود منظور»، معاون رئيس‌جمهور و رئيس سازمان برنامه و بودجه كشور تاکید کرد؛

حمایت دولت از شرکت‌های صادرکننده خدمات فنی و مهندسی

به گزارش اقتصاد کشور به نقل از  مرکز روابط‌عمومی و امور بین‌الملل سازمان برنامه و بودجه کشور، یک‌صد و سی و چهارمین جلسه نهاد تعامل با حضور معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، اعضای شورای‌عالی فنی و اعضای شورای هماهنگی تشکل‌های مهندسی، صنفی و حرفه‌ای کشور، برگزار شد.

در جلسه نهاد تعامل که به موضوع «بحث و گفتگو درباره موانع کسب و کار شرکت‌های مهندسی مشاور و پیمانکار و ارائه پیشنهاد برای رفع موانع» اختصاص داشت، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، اعضای شورای‌عالی فنی و اعضای شورای هماهنگی تشکل‌های مهندسی، صنفی و حرفه‌ای کشور، به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود پرداختند.
دکتر «داود منظور»، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، هدف از تشکیل این نشست را شنیدن دغدغه‌ها، مسائل، پیشنهادها و انتظارات نمایندگان تشکل‌های مهندسی، صنفی و حرفه‌ای کشور از سازمان برنامه و بودجه برای رفع مشکلات اعلام کرد و گفت: ما خود را خدمتگزار و پاسخگوی نیازهای جامعه مهم و اثرگذار مهندسان مشاور و پیمانکاران می‌دانیم و هر تلاشی را که بتوانیم، انجام می‌دهیم تا این صنف مولد بتواند کار خود را بهتر و به‌سرعت در جهت رشد و توسعه اقتصادی کشور انجام بدهد.
دکتر منظور مهندسان مشاور و پیمانکاران را سرمایه‌های اصلی و ذخایر واقعی معنوی کشور دانست و تأکید کرد: رسیدگی به نظرات و دیدگاه‌های مطرح شده در این نشست، در دستور کار سازمان برنامه و بودجه کشور قرار خواهد گرفت.
وی در ادامه مشکل و مانع اصلی بر سر راه توسعه کشور در شرایط کنونی را محدودیت منابع مالی برشمرد و گفت: منابع فعلی، پاسخگوی نیازهای متعدد کشور نیست و این محدودیت باعث شده که به‌تدریج، بخش زیادی از مشوق‌ها برای توسعه صادرات خدمات فنی و مهندسی در کشور، حذف شده و انگیزه صادرکنندگان این خدمات را کاهش دهد.
معاون رئیس‌جمهور با بیان اینکه همه کشورهایی که شرکت‌های مهندسی آنها توانسته‌اند در صادرات خدمات فنی و مهندسی به رتبه‌های بالایی دست یابند، به پشتوانه مشوق‌ها و تضمین‌های بانکی و اعتباری دولت‌های آنها بوده است، افزود: نهادهای پشتیبان دولتی در کشورمان باید بتوانند در ضمانت صادرات، ارائه تسهیلات مشوق صادرات و موارد مشابه، نقش فعال‌تری را در حمایت از شرکت‌های صادرکننده خدمات فنی و مهندسی ایفا کنند.
رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور سپس با اشاره به عزم جدی دولت برای تقویت زیرساخت‌های اقتصادی، عمق بازار سرمایه در کشور را ناکافی اعلام کرد و افزود: اغلب بانک‌ها، کفایت سرمایه لازم را ندارند و از آنجایی که بازار بدهی هم در کشور نداریم، اغلب شرکت‌های فنی و مهندسی، در تأمین منابع مالی مشکل دارند که باید برای بهبود وضع منابع مالی در کشور، راهکاری پیدا کنیم.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://eghtesadekeshvar.ir/?p=13104

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: