افزایش تعامل بین حاکمیت، دانشگاه، صنعت و فن‌آوران برای حل مسائل تجارت

افزایش تعامل بین حاکمیت، دانشگاه، صنعت و فن‌آوران برای حل مسائل تجارت

به گزارش اقتصاد کشور به نقل از  پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت صمت به نقل از روابط عمومی مرکز توسعه تجارت الکترونیکی (مرکز تتا)، در چهاردهمین نشست یکشنبه‌های تجارت الکترونیکی با حضور «امیرحسین اسدی» مدیرکل دفتر خدمات کسب ‌و کار وزارت صمت، مسائل کلی کسب‌وکارهای کشور اعم از الکترونیکی و فیزیکی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و بر افزایش تعامل بین حاکمیت، دانشگاه، صنعت و فناوران برای حل مسائل تجارت تاکید شد.

اسدی در این نشست اظهارکرد: افزایش تعامل بین حاکمیت، دانشگاه، صنعت و فن‌آوران به حل اساسی و علمی مسائل تجارت منجر شده و در طرفین امیدآفرینی نسبت به نقش داشتن در آبادانی کشور ایجاد می‌کند.

وی افزود: از جمله این تعاملات می‌توان به دعوت از قشر دانشگاهی برای شرکت در جلسات مرکز تتا با کسب و کارها و برگزاری دوره‌های آموزشی در محل مرکز اشاره داشت که سبب آشنایی دوطرف با مسائل عینی شده و روحیه مشارکت و در نهایت میل به ماندن در کشور عزیزمان را بین جوانان تقویت می‌کند.

مدیرکل دفتر خدمات کسب‌وکار وزارت صمت به اختصاص بودجه ۱۵هزار میلیارد تومانی به حوزه تحول دیجیتال و ایجاد ارتباط بین فن‌آورن و صنعت اشاره کرد و نکته مهم آن‌را استفاده درست از این بودجه دانست و تاکید کرد: باید فاز شناخت صحیح طی شود و لازم است یک بستر تسهیل‌گری ایجاد گردد که به هر در طرف کمک کند.

وی در خصوص ارتباط صحیح ذینف‌عان به‌منظور استفاده از ظرفیت حداکثری کارخانه‌های صنعتی خاطرنشان کرد: برای تحقق این امر، وجود متخصصانی که روی طرفین شناخت داشته و از طرفی به قوانین نیز مسلط باشند ضروری‌است و لذا وجود «دلال فن‌آوری» که کار انطباق (matchmaking) بین طرفین را به خوبی انجام دهد، بسیار مفید است.

اسدی در این رابطه اضافه کرد: چنانچه یک شرکت تجارت الکترونیکی توانمند علاقه‌مند به انجام این فعالیت باشد از استقبال و حمایت حاکمیت برخوردار خواهد شد.

وی ادامه داد: برای موفقیت، یک کسب‌وکار نیاز است که آن کسب و کار، ۳۲ نوع خدمت را دریافت کند که این خدمات شامل مطالعات، مباحث روانشناسی، ثبت شرکت، اخذ مجوز، بازاریابی، حمل و نقل و غیره می‌شود.

مدیرکل دفتر خدمات کسب‌وکار وزارت صمت افزود: البته خود کسب‌کار در حالت بهینه نباید درگیر این مسائل شود و لازم است درگاهی یکپارچه ایجاد شود که کسب‌وکار با ورود به آن بتواند تمامی خدمات مورد نیاز خود را درخواست دهد و در حال حاضر در وزارت صمت ایجاد چنین درگاه یکپارچه‌ای در دست اقدام قرار دارد.

در ادامه این نشست، «فرشاد زاهد» سرپرست دفتر ریاست و روابط عمومی مرکز تتا، در خصوص همکاری به‌منظور تحقق مباحث مطروحه اعلام آمادگی کامل کرد و ظرفیت‌های مرکز را در عملیاتی‌سازی آنها شرح داد و ابراز امیدواری کرد که همکاری مرکز تتا و دفتر خدمات کسب‌وکار منجر به اتفاقات خوب و تحول چشم‌گیری برای کسب‌وکارهای کشور شود.

گفتنی است، این سلسله نشست‌ها به همت دفتر ریاست و روابط عمومی مرکز تتا، با هدف نزدیک شدن نگاه بخش خصوصی و دولتی، ایجاد هم‌افزایی و همفکری برای رفع سریع‌تر موانع موجود بر سر راه کسب-وکارها هر هفته یکشنبه‌ها برگزار می‌شود.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://eghtesadekeshvar.ir/?p=15637

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: